هزینه برای تغییر کاربری های کلان باید سنگین و بازدارنده باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: هزینه و تبعات تغییر کاربری های غیر مجاز برای متخلفین در سطح کلان یا در یک محدوده مشخص بالاتر، با نیت سوء استفاده ای که می خواهد اتفاق بیفتد، باید بازدارنده تر از تغییر کاربری های محدود باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از استان فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور صبح امروز در جمع رؤسای ادارات حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور در شیراز اظهار کرد: ایجاد هزینه‌های سنگین به پیشگیری از وقوع جرم در اراضی و مستثنیات کمک خواهد کرد.

وی افزود: در مبحث جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز باید با آن دسته از کسانی که با تفکیک اراضی وسیع منجر به تغییر کاربری می‌شوند برخورد کرد و تبعات قانونی دامنگیر این گروه از متخلفین باشد و باید برای آن راهکارهای قانونی داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه نوع نگاه ما به افراد در تغییر کاربری یکسان است، تصریح کرد: موارد ۱۵۶ تا ۱۶۱ قانون اساسی مترتب بر مباحث تغییر کاربری و مباحث مرتبط با حوزه‌های حقوقی زمین است؛ بر اساس مواردی که دنبال می‌کنیم باید در اجرای قانون برای یک سری از موارد انعطاف داشت و برای برخی با قدرت و جدیت اعمال قانون کرد.

دهقان پور با بیان اینکه برخی از برخوردهای فیزیکی و تهدیدات متخلفین با کارشناسان حوزه امور اراضی و حفظ کاربری، بر ضرورت پیگیری برای ایجاد شعبات قضائی بررسی موضوعات زمین تاکید کرد و افزود: باید به طور مشخص این موضوع را از طریق دادستانی کل کشور دنبال کنیم زیرا که می‌طلبد حمایت‌های قوی‌تری در این حوزه اتفاق بیفتد همانگونه که شواهد آن در سطح شهرستان‌ها مشهود است.

وی وجود بخشنامه‌های کاملاً متمرکز را یکی از چالش‌های استان فارس در حوزه تغییر کاربری‌ها دانست و اضافه کرد: این موضوع باعث می‌شود در بعضی موارد دست ما بسته شود، از طرفی برخی کارهای توسعه‌ای می‌بایست دنبال و اجرا شود که بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها یا آئین نامه‌های اجرایی متمرکز ابلاغی موجب ایجاد برخی تعارضات شده است.

کد خبر 704190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.