سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات به شهروندان معرفی شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: تاکنون ۴۰ درخواست در سامانه انتشار و دسترسی به اطلاعات شهرداری قم ثبت‌شده و به نظر می‌رسد این سامانه باید بهتر به مردم معرفی شود.

مهدی کلانترزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اظهار کرد: شهرداری از سال ۹۹ به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته و نسخه جدید سامانه شفافیت شهرداری قم به‌منظور انتشار و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات حائز اهمیت است.

وی افزود: از طریق این سامانه شهروندان می‌توانند به اطلاعات مختلفی همچون مصوبات، بودجه، ساختارهای مدیریتی و دیگر اطلاعات دسترسی پیدا کنند و درخواست‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم اضافه کرد: شهرداری قم آمادگی پاسخگویی به هرگونه درخواست و سوالات شهروندان را دارد و تاکنون تنها ۴۰ مورد درخواست به شهرداری قم ارسال‌شده است.

کلانترزاده با اشاره به اطلاعات در دسترس مردم در سامانه شفافیت تصریح کرد: ازجمله مواردی که شهروندان می‌توانند به اطلاعات آن از طریق این سامانه دسترسی پیدا کنند می‌توان به تفریغ بودجه٬ اطلاع از بودجه‌های صرف شده در طرح‌های مختلف عمرانی، آگهی عمومی، حریم و نقشه جامع شهرسازی و مقررات آن پس از تصویب شورای شهر و تأیید وزارت کشور اشاره کرد.

وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی این سامانه ملی و تسهیل در بارگذاری درخواست مردم، مواردی است که متولیان این سامانه باید به آن توجه کنند.

کد خبر 704154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.