۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
گلوی آسمان اصفهان تَر می‌شود

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از بعدازظهر فردا با ورود سامانه ناپایداری شرایط کاهش غلظت آلاینده‌ها و شرایط افزایش ابر، وزش باد و بارش رگباری در مناطق غربی استان اصفهان مهیا می‌شود.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده جوی پایدار تا اوایل فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد ملایم و در نواحی مرکزی و صنعتی غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به پایداری جو و انباشت غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا تا اواسط فردا به ویژه در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی در برخی ساعات درحد ناسالم برا عموم پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر فردا با ورود سامانه ناپایداری شرایط کاهش غلظت آلاینده‌ها و شرایط افزایش ابر، وزش باد و بارش رگباری در مناطق غربی استان اصفهان مهیا می‌شود.

حاجی‌بابایی درباره توصیف سامانه با تداوم شرایط پایداری در استان گفت: فعالیت این سامانه از ساعات اولیه فردا آغاز خواهد شد و با انباشت غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا طی پایان روز در کلانشهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی همراه است.

وی اظهار کرد: افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توأم با رشد پتانسیل غلظت آلاینده‌ها در صورت نبود رعایت و کنترل منابع آلاینده احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی از مخاطرات فعالیت سامانه مذکور است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر نبود تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به پنج درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و بوئین‌میاندشت با کمینه دمای صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 704142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.