نمادین‌ترین جزیره گرمایی وین از بین می‌رود

بازار نمادین وین از حیث ساختار به یکی از جزایر گرمایی این شهر تبدیل شده است. مدیران برای کاهش اثرات چشمگیر این منطقه بر آب‌وهوای شهر، طرح باغ‌بام و فواره‌های آب را اجرا خواهند کرد تا گرمای شدید این منطقه را از بین ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، وین میزبان یک بازار غذای بزرگ در فضای باز شهری است که به طول ۱.۵ کیلومتر گسترده شده است. معروف‌ترین بازار وین موسوم به Naschmarkt دارای حدود ۱۲۰ غرفه بازار و رستوران برای ارائه غذاهای مختلف جهان از وینی تا هندی، از ویتنامی تا ایتالیایی است. در طول تاریخ ۵۰۰ ساله خود، Naschmarkt به فروش میوه و سبزیجات ادامه داده است و با اضافه شدن غرفه‌های مواد غذایی مختلف دیگر گسترش یافته است.

بخشی از فضای باز این بازار به عنوان پارکینگ در نظر گرفته شده است که هر تابستان به بزرگترین جزیره گرمایی درون‌شهری پایتخت اتریش تبدیل می‌شود، به‌طوری‌که می‌توان آن را به عنوان بیابان آسفالتی توصیف کرد.

نمادین‌تر جزیره گرمایی وین از بین می‌رود

برای حل این مشکل، منطقه میزبان ۶۵ درخت، همچنین باغ‌بام بر فراز این بازار خواهد بود که علاوه بر خنک‌سازی منطقه، جذابیت‌های بصری زیادی را نیز برای ساکنان فراهم خواهد آورد. برای وسط میدان نیز فضاهای سبز وسیع و بسترهای چمن فراهم خواهد شد. با کاشت گیاهان چند ساله و مخلوطی از جنگل‌های شهری، این منطقه بتنی متروک به پویاترین فضای شهر تبدیل خواهد شد. آب‌نماها و ستون‌های مه‌پاش نیز در وسعت ۲۵۰ متر مربعی با قابلیت کنترل انعطاف‌پذیر نقش چشمگیری در طراوت این فضای باز دارد.

اقدامات برای تغییر این جزیره گرمایی قرار است در پاییز ۲۰۲۴ یا تقریباً یک سال آینده آغاز شود. جزایر گرمایی شهر یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش دمای شهرها و بروز پدیده‌های آب‌وهوایی نامطلوب در فصل گرما هستند که می‌توانند حتی بر رشد گیاهان و فضای سبز مناطق تأثیر منفی چشمگیری بگذارد.

نمادین‌تر جزیره گرمایی وین از بین می‌رود

کد خبر 704095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.