خط دریایی ارسال مرکبات مازندران به روسیه تقویت می‌شود

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی مازندران گفت: در راستای ارسال مرکبات و محصولات کشاورزی استان از طریق دریای خزر و براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتقای اقتصاد دریا محور و دستورات رئیس‌جمهور مبنی بر توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حوزه خزر، خط دریایی ارسال مرکبات مازندران تقویت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ساری، سیدعباس حسینی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم آبان_ در جلسه هماهنگی توسعه صادرات مرکبات مازندران به روسیه از مسیر دریا در استانداری مازندران اظهار کرد: با توجه به ارسال اولین محموله کانتینری مرکبات از طریق کشتیرانی دریای خزر از بندر امیرآباد به بندر ماخاچ کالا روسیه و در راستای تشکیل لاین کشتیرانی برای حمل انبوه مرکبات و محصولات کشاورزی استان، پیگیری برای صادرات در این حوزه ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌ها در راستای پایداری خط دریایی ارسال مرکبات در مازندران در حال انجام است، افزود: با پیگیری‌های لازم در آینده نزدیک، ارسال حجم بیشتری از مرکبات استان از طریق دریا به کشور روسیه انجام می‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی مازندران خاطرنشان کرد: در راستای ارسال مرکبات و محصولات کشاورزی استان از طریق دریای خزر و براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتقای اقتصاد دریا محور و دستورات رئیس‌جمهور مبنی بر توسعه مبادلات تجاری با کشورهای حوزه خزر، خط دریایی ارسال مرکبات مازندران تقویت می‌شود.

حسینی اضافه کرد: حل مسائل و معایب در مسیر حمل محموله ارسالی بر آنالیز دقیق تمام زنجیره صادرات دریا پایه از بارگیری تا ترخیص و قرار گرفتن در فروشگاه‌های روسیه مورد تاکید است و راهکارهای تسهیل‌گری و ارتقای فرایند حمل دریا پایه مرکبات در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: توسعه فرایند حمل دریا محور مرکبات و محصولات کشاورزی از برنامه‌های مهم حوزه اقتصادی استان مازندران است.

کد خبر 704071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.