ضرورت اهتمام مدیریت شهری برای احیای شهربازی‌های قدیمی شهر قم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مدیریت شهری به دلیل مطالبه عمومی مردم تلاش دارد تا شهربازی‌های نوستالژیک شهر را احیا کند.

حسن طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به حل معضلات حقوقی شهربازی ۷۲ تن با پیگیری‌های فراوان، اظهار کرد: فاز نخست این شهربازی به مراحل پایانی رسیده است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به مراحل جذب سرمایه‌گذار برای تجهیز این شهربازی، افزود: مسائل ایمنی و اخذ مجوزهای استاندارد درباره این پروژه در حال پیگیری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: مردم قم از شهربازی‌های میدان ۷۲ تن و شهربازی سالاریه خاطراتی دارند که موجب شده است همچنان نسبت به احیای این شهربازی‌ها مطالبه عمومی وجود داشته باشد.

طلایی با اشاره به اینکه زمین شهربازی قدیم سالاریه در مالکیت شهرداری نیست، اضافه کرد: در صورت همراهی مالک، شایسته است شهرداری نسبت به تملک این ملک و احیای شهربازی سالاریه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه شهر قم سالانه میزبان ۲۲ میلیون زائر است، تصریح کرد: ساخت و احیای شهربازی‌های بوستان غدیر و بوستان علوی و استقبال گسترده شهروندان و زائران از این اماکن نشان می‌دهد اهتمام مدیریت شهری در این مسائل باید جدی‌تر باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: با راه‌اندازی شهربازی میدان شهدای ۷۲ تن در آینده نزدیک، محلات قرار گرفته در شمال شهر قم نیز از این فرصت بهره‌مند خواهند شد، ضمن اینکه این شهربازی در ورودی مهم شهر قم از سمت تهران قرار گرفته است و مورد استقبال زائران خواهد بود.

طلایی با اشاره به اینکه در محلات غربی شهر قم نیاز به ایجاد مراکز تفریحی و ورزشی بیشتر وجود دارد، گفت: در حال حاضر سرانه تفریحی و ورزشی برای مردم قم کافی نیست در حالی که شهر قم با توجه به زائرپذیری باید بیش از نیاز شهروندان از اینگونه فضاها بهره‌مند شود.

کد خبر 704037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.