روایتی از متون ادبی عاشورا در «عشق عطش عاشورا»

کتاب «عشق عطش عاشورا (۷۲ متن ادبی عاشورایی)» در ۱۷۶ صفحه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «عشق عطش عاشورا (۷۲ متن ادبی عاشورایی)» اثر حسین صنعت‌پور امیری در ۱۷۶ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

کربلا مکتب معرفت و معراج معنویت است و بال سلوک و نردبان عروج؛ اثر حاضر روایتی از عاشورا و کربلاست؛ روایتِ قلمی که با قلبش نگریست و گریست و گوشه‌هایی از مفاهیم سبز و سازنده داستان سرخ عاشورا را در قالب واژه‌هایی که سیاه‌پوش حسین‌اند به نگارش درآورد … به امید آمدن منتقمی که صبح ظهورش، مرهم خونین‌ترین زخم عصر عاشوراست.

برشی از اثر

فرات، تشنه‌ترین نهر دنیا

فرات یعنی آب؛ آبی که آینه‌دار عطش است و جاری زلالی که نمی‌توان گفت آب است یا آتش، چرا که نگاه به آن دل را می‌سوزاند.

فرات یعنی اشک؛ نهری که بحری از غم در دل دارد و جاری زلالی که نمی‌توان گفت آب است یا اشک، چرا که از روز عاشورا، چون سیل اشکی روی زمین جاری است.

فرات یعنی عطش؛ آینه‌ای که تصویردارِ تشنگانی است که در کنار آب از عطش سوختند و بر دل فرات برای همیشه آتش افروختند و اینک نهر فرات، تشنه‌ترین نهر دنیاست که یاد تشنگی، دامن ذهنش را رها نمی‌کند و پیوسته به یاد عطش می‌سوزد.

فرات، نهر مقدسی است که رایحه بهشت و بوی اهل بیت (ع) می‌دهد؛ نهری است که مَهر فاطمه (س) است و بوی دستان عباس (ع) از آن به مشام می‌رسد. از این‌رو مظلومیت از سر و روی این آب می‌بارد و یادآور آب دیده کودکان تشنه حسین (ع) است. در نگاه شیعه دل سوخته، این نهر تشنه‌ترین نهر عالم است که با یاد عطش می‌سوزد و قصه پرغصه بی‌آبی عاشوراییان، پیوسته در فکر فرات جاری است. این آب اگر مَهر فاطمه (س) نبود و اگر در روز عاشورا در مقابل چشمانِ تشنگان نبود، یاد و خاطره‌اش انسان جان‌سوز و جان‌گداز نبود......

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به نشانی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

کد خبر 703980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.