ضرورت توجه به معیشت مرزنشینان ایران و عراق

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: مسائل و مشکلات مرزنشینان و بحث کوله‌بری و موضوعات مرتبط با مرزنشینان باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار کیاست سپهری در حاشیه دیدار با فرماندهان مرزبانی منطقه اول جمهوری عراق، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیقی حاصل شد که در خدمت همکاران گرامی در مرزبانی منطقه یک جمهوری عراق باشیم و از نزدیک مسائل و مشکلات مرزی دو کشور را در منطقه استان کرمانشاه و استان‌های سلیمانیه و حلبچه، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

وی افزود: در این جلسه به موضوعاتی همچون نحوه تعامل و همکاری و اقدامات مشترک برای ایجاد امنیت پایدار در مرزهای دو کشور به تفصیل صحبت شد و مقرر شد که در آینده‌ای نزدیک سطح تعاملات را بیشتر کنیم.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین در خصوص امنیت در مرزها مقرر شد تلاش‌های بیشتری از سوی نیروهای مرزبانی دو کشور شکل بگیرد و مسائل و مشکلات مرزنشینان و بحث کوله‌بری و موضوعات مرتبط با مرزنشینان از دیگر مباحثی بود که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

سپهری با اشاره به توافقات میان دو کشور، گفت: در آینده‌ای نزدیک عملیات‌ها و گشت‌های مشترک مرزی را در سطح مرزهای دو کشور بیشتر خواهیم کرد و شرایط را نسبت به گذشته بهبود خواهیم بخشید همچنین روند اقدامات مرزی و معیشت مردم مرزنشین دو کشور نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: به‌دنبال برگزاری این نشست در راستای معیشت مردم هم اقدامات و اتفاقات خوبی در آینده شکل بگیرد.

امنیت با تعامل مرزبانان دو کشور ایجاد می‌شود

سرلشکر دلیر فرزنده زبیرالزبیاری همچنین در دیدار با همتای خود در استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ما با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از استان کرمانشاه دیداری داشتیم که امیدواریم هماهنگی منسجمی ایجاد شود و این هماهنگی‌ها باعث برقراری امنیت در مرزهای دو کشور شود.

وی افزود: همچنین امیدواریم با این هماهنگی‌ها و تعامل دوطرفه، مردم در نوارهای مرزی بتوانند به بهترین نحو ممکن زندگی کنند.

فرمانده منطقه اول مرزبانی جمهوری عراق ادامه داد: در تلاش هستیم به‌دنبال هماهنگی‌های بین دو طرف مرزبانان، احساس امنیت را برای مردم ایجاد کنیم.

زبیر الزبیاری گفت: هم اکنون تفاهمات بسیاری بین ما با مرزبانان جمهوری اسلامی ایران وجود دارد همین طور نقاط مشترک فراوانی با یکدیگر داریم.

وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در خدمت دولت‌های هر دو کشور باشیم و بتوانیم بهتر از قبل مرزهای دو کشور ارائه خدمت کنیم.

کد خبر 703974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.