نیروگاه خورشیدی جدید در شهرستان نایین احداث می‌شود

مدیر امور برق شهرستان نایین گفت: پروژه احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی به عنوان یک نیروگاه جدید در شهرستان نایین آغاز شد.

اسماعیل نصیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به احداث یک نیروگاه خورشیدی جدید در شهرستان نائین، اظهار کرد: پروژه احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی با سرمایه‌گذاری یک شرکت صنعتی بین المللی در ابتدای جاده روستای حسن‌آباد توکلی شهرستان نائین در زمینی به مساحتی بالغ بر ۱۸ هکتار آغاز شده است.

وی ادامه داد: هزینه این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و امیدواریم ظرف یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیر امور برق شهرستان نائین افزود: با توجه به برنامه ابلاغی وزارت نیرو به صنایع بزرگ برای تولید پنج درصد از برق مصرفی خود به وسیله احداث نیروگاه‌های پاک، در آینده نزدیک شاهد احداث نیروگاه‌های خورشیدی بیشتری در شهرستان توسط بخش خصوصی خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: با توجه به امکان فروش انرژی تولیدی نیروگاه‌ها در بورس انرژی با نرخ مناسب، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به احداث نیروگاه‌های خورشیدی روی آورده‌اند که امید است با اجرای طرح‌های حمایتی وزارت نیرو در خصوص تولید برق در کشور، در آینده شاهد محدودیت انرژی برق در بخش‌های مختلف نباشیم.

بهسازی شبکه‌های برق روستایی شهرستان نائین از محل اعتبارات عوارض برق

نصیری با بیان اینکه از دو سال گذشته تاکنون از محل اعتبارات عوارض برق روستایی، طرح بهسازی شبکه‌های برق روستایی در حال انجام است، گفت: این طرح بهسازی شبکه‌های برق روستایی با عناوین طرح بهارستان، طرح جهادی و طرح نور خدمت آغاز و در حال انجام است.

وی افزود: طی دو سال گذشته تاکنون با جذب اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در بیش از ۴۷ روستا طرح‌های جهادی انجام و نسبت به بهسازی شبکه‌های برق روستاهای شهرستان اقدام شده است.

نصیری ادامه داد: تا پایان سال جاری در بیش از ۱۰ روستای دیگر طرح بهسازی شبکه‌های برق روستایی و نور خدمت ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 703938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.