۶۵۰۰ هکتار نهال کاری در اراضی بیابانی استان یزد انجام می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد با اشاره به اینکه در ۶۵۰۰ هکتار از عرصه بیابانی استان یزد نهال کاری انجام می‌شود گفت: با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و هجوم شن‌های روان و توسعه فضای سبز، دو میلیون و یک صد هزار گونه نهال سازگار با اقلیم استان در شش نهالستان یزد تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان یزد، کمال کریمی با اشاره به اینکه نهال کاری در همه شهرستان‌ها با پشتوانه کمیته‌های علمی در حال انجام است، اظهار کرد: در مجموع شش هزار و ۵۰۰ هکتار نهال کاری در عرصه بیابانی استان یزد در حال اجرا است.

وی افزود: همچنین ۳۵۰۰ هکتار در شهرستان ابرکوه آماده نهال کاری بوده و ۱۰۰ هکتار نیز در اشکذر با ۳۰ درصد پیشرفت نهال کاری شده است، در شهرستان بهاباد نیز یک هزار هکتار با همکاری بخش خصوصی نهال کاری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از انعقاد تفاهم نامه‌هایی با گروه‌های مردمی و واحدهای صنعتی در خصوص نهال کاری خبر داد و گفت: در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، کاشت ۱۵ میلیون نهال از تعهدات منابع طبیعی استان یزد است.

کریمی تصریح کرد: با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و هجوم شن‌های روان و توسعه فضای سبز، از ابتدای سال تاکنون دو میلیون و یک صد هزار نهال گوناگون و سازگار با اقلیم استان در شش نهالستان یزد تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه یزد یکی از استان‌های بیابانی کشور است، افزود: حدود ۸۰ درصد از جمعیت استان در دشت یزد – اردکان، در معرض فرسایش خاک و گرد و غبار هستند و اجرای این طرح می‌تواند کمک مهمی در راستای بهبود وضعیت آنان باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد به فواید نهال کاری اشاره کرد و افزود: در دو منطقه جنگل کاری شده، میزان فرسایش خاک ۱۰۰ برابر کاهش یافته است.

کد خبر 703935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.