افزایش حقوق بازنشستگان+ جزییات

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوبه این کمیسیون درباره افزایش حقوق بازنشستگان را تشریح کرد

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن زنگنه با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان طی سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوب کرد که در طول سال‌های برنامه با تاکید بر سه سال اول به گونه‌ای میزان افزایش حقوق و درصد افزایش حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلین صورت گیرد که حقوق بازنشستگان بتواند به ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز دست پیدا کند.

وی افزود: فرمولی که در نهایت نمایندگان به آن رای دادند بدین ترتیب است که اگر فرض کنیم یک فاصله‌ای بین حقوق کارمند شاغل و بازنشسته وجود دارد و این فاصله ۱۰۰ است، مقرر شد که ۴۰ درصد در سال اول، ۳۰ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد در سال سوم جبران شده تا نهایتاً حقوق بازنشسته به ۹۰ درصد حقوق بازنشسته برسد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر ما بخواهیم حقوق بازنشستگان را در سال ۱۴۰۳ در کل کشور به ۹۰ درصد حقوق شاغلین برسانیم حدوداً بین ۲۰۰ الی ۲۳۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم و طبیعی است که این منابع در یک سال امکان پذیر نیست. به همین خاطر ما یک فضای پلکانی را ترتیب دادیم که بتوانیم در سه سال به این رقم دست پیدا کنیم.

منبع: خانه ملت
کد خبر 703922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    4 0
    جناب زنگنه نماینده محترم مجلس همسانسازی سال 1403را 40 درصد و سال 1404را 30 درصد و سال 1405 هم 30 درصد تا در عرض 3 سال به 90 درصد شاغلین برسد آخه شاغلین هرسال حقوشان افزایش پیدا میکند باز بازنشستگان عقب هستند اینجور مصوبه فایده ای ندارد لطفا دنبال منابع باشید همان سال 1403 را به 90درصد برسانید