از ۱۹ کودک و نوجوان نویسنده یزدی تجلیل می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در نمایشگاه کتاب استان یزد از ۱۹ کوک و نوجوان نویسنده استان یزد تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان عابدی ظهر امروز _دوشنبه بیست و دوم آبان ماه_ در نشست با خبرنگاران استان یزد ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در استان یزد با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۲۳۴ عنوان کتاب در استان چاپ شده است اظهار کرد: در طی این مدت ۱۸۴ هزار تیراژ کتاب و ۲۵۰ نسخه کتاب منتشر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد که حاصل تلاش قریب به ۲۰۰ نویسنده استان است همچنین در طی دو سال گذشته برای ۹ مؤسسه فرهنگی هنری با موضوع کتاب و پژوهش مجوز صادر شده است.

وی از شناسایی کودکان و نوجوانان مؤلف کتاب در استان خبر داد و گفت: در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب استان از ۲۴ لغایت ۲۹ آبان ماه که در محل شهرک نمایشگاه‌های استان یزد دایر خواهد شد از ۱۹ نویسنده کتاب کودک و نوجوان تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از انتخاب روستای عزآباد شهرستان اشکذر به عنوان روستای دوستدار کتاب و برگزیده کشور خبر داد و گفت: با همت دهیاری و مسئولان شهرستان اشکذر اتفاقات خوبی در روستای عزآباد در افزایش سرانه کتاب رقم خورده است.

عابدی از حمایت‌های انجام شده در امر کتاب و کتاب فروشی‌ها، چاپخانه‌ها و ناشران کتاب خبر داد و گفت: در سالیان گذشته به دلیل عدم توجه به حوزه فرهنگ و کتاب، برخی از فعالین این عرصه به مرور از چرخه فعالیت خارج شدن اما با حمایت و تسهیلات به مبلغ چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به ۳۷ نفر از فعالین بخش چاپ و نشر کتاب شرایط بهتر شده است و قرار است این کمک‌ها امسال و سال آینده بیشتر شود.

وی از توقف خرید کتاب توسط ارشاد در طی دو سال اخیر خبر داد و اضافه کرد: خرید کتاب از ابتدای سال ۱۴۰۰ به صورت متمرکز از سمت وزارتخانه انجام می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تاکنون در هفت شهرستان استان نمایشگاه کتاب دایر شده است و سال گذشته نیز به همت شرکت صنعتی معدنی سنگ آهن بافق یک نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ناشران مطرح کشور برپا شد که مورد استقبال خوبی قرار گرفت، در آن نمایشگاه فروش کتاب با تخفیف ۴۰ تا ۶۰ درصدی با حمایت سنگ آهن رقم خورد، این نمایشگاه به زودی برای دومین بار در بافق دایر خواهد شد.

کتابخانه تخصصی فرق و ادیان در یزد افتتاح می‌شود

حسین دشتی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست از برگزاری چهار کارگاه آموزشی با محوریت‌های تسهیل‌گری کتاب کودک، ویراستاری، داستان‌نویسی و آموزش نرم‌افزار صفحه‌آرایی ویژه علاقه‌مندان به حوزه نویسندگی خبر داد.

وی با بیان اینکه افتتاح کتابخانه فرق و ادیان همزمان با هفته کتاب انجام خواهد شد گفت: ۸۰۰ عنوان کتاب با موضوع فرق و ادیان در طی سال‌های اخیر با محوریت امام‌شناسی تهیه و چاپ شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اضافه کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی از کتاب «مسجد جامع، نگین کویر» و کتاب ۱۲ جلدی «شرح زیارت جامعه کبیره» و چندین جلد کتاب دیگر رونمایی می‌شود.

دشتی از اجرای تور بازدید از کتاب فروشی‌های استان به منظور معرفی و تقویت کتابفروشی‌های استان، با همراهی مدیران استان و شهرستان‌ها خبر داد.

کد خبر 703918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.