۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
تورم صنعت ۲۹.۲ درصد شد

تورم سالانه بخش صنعت در تابستان ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹.۲ درصد شد که نسبت به بهار امسال ۲.۲ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از درگاه ملی آمار، در فصل تابستان ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت ۵۱۰۳۳ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٧.١ درصد افزایش، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٣۷.۶ درصد افزایش و در چهارفصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ٢٩.٢ درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم فصلی

در فصل تابستان ١۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ۱.۷ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٩.٣ درصد)، ٢.٢ واحد درصد کاهش داشته است.

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در فصل تابستان ۱۴۰۲، نسبت به فصل قبل، ٧.١ درصد افزایش دارد.

در این فصل بیش‌ترین تورم فصلی با ٢٠.٣ درصد مربوط به گروه "ساخت کُک و فراورده‌های حاصل از پالایش نفت" و کم‌ترین تورم فصلی با ١.٩ درصد مربوط به گروه "ساخت سایر مصنوعات" است. همچنین در این فصل گروه "ساخت فلزات پایه" با تورم منفی ۰.۶ درصد و گروه "ساخت محصولات رایانه‌ای، الکترونیکی و نوری" با تورم منفی سه مواجه بوده است.

تورم صنعت ۲۹.۲ درصد شد

افزایش تورم نقطه به نقطه

در فصل تابستان ۱۴۰۲ درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۶.۳۷ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۲۵.۶ درصد)، ١٢.٠ واحد درصد افزایش داشته است.

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در فصل تابستان ١۴۰۲، نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۷.۶ درصد افزایش دارد.

در این فصل بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۹۲.۶ درصد مربوط به گروه "ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده درجای دیگر" و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ۱۶.۸ درصد مربوط به گروه " ساخت مواد شیمیایی و فراورده‌های شیمیایی" است.

تورم صنعت ۲۹.۲ درصد شد

افزایش تورم سالانه

در فصل تابستان ۱۴۰۲ درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲.۲۹ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢٧.٠ درصد)، ٢.٢ واحد درصد افزایش داشته‌است.

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در چهار فصل منتهی به تابستان ۱۴۰۲، نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٢٩.٢ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم سالانه با ۶۸.۳ درصد مربوط به گروه " ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده درجای دیگر" و کم‌ترین تورم سالانه با ١٢.٣ درصد مربوط به گروه " ساخت مواد شیمیایی و فراورده‌های شیمیایی" است.

تورم صنعت ۲۹.۲ درصد شد

کد خبر 703875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.