آموزش عابران و موتورسواران در اتوبوس سیار پلیس

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح آموزش عابران و موتورسواران در اتوبوس سیار این پلیس که مجهز به تجهیزات نوین کمک آموزشی است، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ اصغر زارع اظهار کرد: در تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته مشخص شد عابران پیاده با ۲۶ درصد و موتورسواران با ۵۴ درصد، جزو بیشترین جان‌باختگان حوادث رانندگی راه‌های شهری استان اصفهان در سال ۱۴۰۲ هستند.

وی افزود: در همین راستا آموزش این دو گروه از کاربران ترافیک در دستور کار جدی پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت و اتوبوس‌هایی طراحی شد تا بتوانیم به صورت سیار در سطح شهر برای آموزش عابران و موتورسواران از آن‌ها استفاده کنیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اتوبوس‌های سیار این پلیس مجهز به تجهیزات نوین کمک آموزشی هستند، تصریح کرد: کارشناسان پلیس راهور با حضور در سطح شهر موتورسواران متخلف و بدون کلاه ایمنی، همچنین عابران پیاده‌ای که قوانین و مقررات را رعایت نمی‌کنند را شناسایی و در این اتوبوس آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این بار پلیس راهور اصفهان به جای توقیف موتورسیکلت‌سواران متخلف در پارکینگ، وسیله نقلیه را در محل متوقف می‌کند و به جای اعمال قانون، ضمن آموزش‌های لازم یک کلاه ایمنی به افراد هدیه می‌دهد و این طرح با استقبال خوبی از سوی شهروندان و راکبان موتورسوار روبه‌رو شده است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی رعایت قوانین و مقررات رانندگی توسط عابران و موتورسواران، شاهد افزایش ایمنی و کاهش میزان جان‌باختگان بین این دسته از کاربران ترافیک باشیم.

کد خبر 703871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.