هشدار ویژه آمریکا برای صهیونیست‌ها

پس از افزایش حملات رژیم صهیونیستی علیه جنوب لبنان، وزیر دفاع آمریکا به وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی نسبت به افزایش تنش هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری آکسیوس نوشته است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، شنبه در تماس تلفنی با یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، نسبت به نقش رژیم صهیونیستی در اقدامات تنش‌افزا در مرز لبنان و اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

هشدار ویژه آمریکا برای صهیونیست‌ها

به گفته آکسیوس، پیام آستین به گالانت منعکس‌کننده نگرانی فزاینده در کاخ سفید است که حملات نظامی رژیم صهیونیستی در لبنان باعث تشدید تنش در امتداد مرز می‌شود که امکان دارد به یک جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار منجر شود. برخی در دولت بایدن نگران هستند که رژیم اسرائیل سعی دارد حزب‌الله را تحریک کند و بهانه‌ای برای جنگ گسترده‌تر در لبنان ایجاد کند که می‌تواند ایالات متحده و سایر کشورها را بیشتر وارد درگیری کند، با این حال مقامات رژیم صهیونیستی این ادعا را رد کرده‌اند.

البته این تله‌ای است که ایالات متحده با ارسال بلافاصله دو ناوگروه به دریای مدیترانه و سرخ برای خود پهن کرد. آن‌ها با از بین بردن موازنه قدرت در منطقه به نفع رژیم غاصب و اعطای سپر امنیتی، آن‌ها را از عواقب افزایش تنش در غزه مصون کردند و البته خود را در تله دفاع از اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی به ازای جان سربازان آمریکایی انداختند.

آکسیوس در خصوص پس‌زمینه رد و بدل آتش در امتداد مرز لبنان و اسرائیل نوشته است، از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، هر روز درگیری در مرز اسرائیل و لبنان رخ می‌دهد. حزب‌الله لبنان موشک‌های هدایت‌شونده ضدتانک به سمت پایگاه‌ها، تانک‌ها، و زیرساخت رژیم اشغالگر در امتداد مرز شلیک کرده است، اسرائیل حملات هوایی علیه مواضع حزب‌الله انجام داده و موشک‌های حزب‌الله از لبنان به شهرک‌های شمالی سرزمین اشغالی شلیک شده است.

همچنین گزارش‌ها و شواهد تصویری از استفاده مهمات ممنوع فسفر سفید توسط رژیم صهیونیستی در مرزها ثبت شده است. این خبرگزاری مدعی است که تاکنون بیش از ۱۰ سرباز رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند و بیش از ۶۰ رزمنده لبنانی علاوه بر ده‌ها غیرنظامی و خبرنگار به شهادت رسیده‌اند.

آکسیوس نوشته است که در متن موجود از این تماس، پنتاگون نوشته است که وزیر دفاع آمریکا «بر لزوم محدود کردن درگیری به غزه و اجتناب از تشدید تنش منطقه‌ای» بدون اشاره به لبنان تاکید کرده است، اما دو منبع آمریکایی و اسرائیلی که از جزئیات این تماس مطلع بودند، گفته‌اند که این یک گفت‌وگوی بسیار مستقیم و صریح بود و آستین به‌طور ویژه به نگرانی‌ها در مورد حملات نظامی اسرائیل در لبنان اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، آستین از گالانت در مورد حملات هوایی رژیم صهیونیستی در لبنان توضیحات بیشتری خواست و از اسرائیل درخواست کرد از اقداماتی که می‌تواند منجر به جنگ همه‌جانبه بین رژیم اسرائیل و حزب‌الله شود، اجتناب کند. این منبع همچنین افزود که گالانت به آستین گفته است که سیاست رژیم اسرائیل این است که جبهه دوم در لبنان باز نشود و تاکید کرد که فکر نمی‌کند چنین سناریویی اتفاق بیفتد.

با این حال، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی حزب‌الله لبنان را متهم به افزایش تنش و انجام حملات پهپادی از سمت سوریه کرد. دولت بایدن ، آموس هوخشتاین، نماینده ویژه خود در امور لبنان را با پیام جلوگیری از افزایش تنش به منطقه فرستاد؛ در حالی که تنها راه کاهش تنش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه است، موضعی که بارها توسط سران مختلف کشورهای منطقه ابراز شده است.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به آکسیوس گفته است که طی این دیدار، هوخشتاین تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌خواهد شاهد گسترش درگیری غزه به لبنان باشد و برقراری آرامش در امتداد مرز رژیم صهیونیستی و لبنان باید در بالاترین اولویت باشد.

هشدار ویژه آمریکا برای صهیونیست‌ها

اکسیوس توضیح داده است که دولت بایدن پس از دو حادثه با پتانسیل بالا برای وادار کردن حزب‌الله به واکنشی که می‌تواند به‌طور قابل توجهی درگیری با اسرائیل را گسترش دهد، نگران شد. حادثه اول، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک خودروی غیرنظامی در جنوب لبنان بود که موجب کشته شدن یک زن و سه نوه‌اش شد و رژیم غاصب روزها این جنایت را انکار می‌کرد تا اینکه دیگر امکان انکار نبود. حادثه دوم، شنبه هفته جاری قبل از تماس بین آستین و گالانت رخ داد؛ زمانی که ارتش رژیم اسرائیل یک حمله پهپادی در حدود ۲۵ مایلی شمال مرز لبنان انجام داد که عمیق‌ترین حمله در لبنان از زمان آغاز جنگ بود.

خبرگزاری اکسیوس در پایان نوشته است که مقامات دولت بایدن نگران تهدیدهای علنی گالانت علیه لبنان هستند و معتقد است این تهدیدها تنها تنش‌ها را افزایش می‌دهد. مطبوعات اسرائیلی گزارش داده بودند که چند روز پس از شروع جنگ اسرائیل و فلسطین، گالانت و چندین فرمانده ارشد ارتش رژیم اسرائیل قصد داشتند یک حمله پیش‌دستانه گسترده علیه حزب‌الله لبنان انجام دهند؛ بر اساس گزارش‌ها، نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مانع این تصمیم شد.

کد خبر 703864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.