جنگ‌های ترکیبی و شناختی ادامه دارد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جنگ‌های ترکیبی و شناختی ادامه دارد، گفت: انقلاب ما به گواه تاریخ از زوایای متفاوتی با همه انقلاب‌های پیشین متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی با حضور در نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند شهید حاج حسن طهرانی مقدم و گرامیداشت ۷۰ شهید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اظهار کرد: باید شهید طهرانی مقدم را در کتاب‌های درسی از زوایای دیگر نشان دهیم.

وی با بیان اینکه ما انقلاب کردیم تا فرصت تربیت به دست آوریم که این انسان‌ها منبع ثروت و قدرت و اثر می‌شوند، افزود: امروز اثر شهید طهرانی مقدم را می‌توان در جهان به بهترین شکل دید.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آنچه باعث تأسف است، کنار گذاشته شدن برنامه‌ای است که چنین رویایی برای این ملت داشته است؛ برنامه‌ای که هدف آن تربیت طهرانی مقدم‌ها برای کشور بوده است، ما این برنامه را کنار گذاشتیم و جنس خارجی را وارد کردیم و جنس خارجی در هر چیزی بهتر باشد، برای این مورد جنس داخلی بهتر از خارجی است.

وی ادامه داد: آنچه باعث امیدواری است، این است که احساس می‌کنیم این بزرگواران و شهدای عزیز می‌بینند، نظارت و حمایت می‌کنند، می‌گویند وای بر ملتی که الگو ندارد و اگر کشورهای دیگر الگو درست می‌کنند، ما سرتاسر الگو هستیم و با چشم خود شهید طهرانی مقدم و سلیمانی را دیدیم، اما باید تأسف بخوریم که آنهایی که الگو ندارند می‌سازند و ما که الگو داریم نمی‌توانیم الگوهایمان را خوب نشان دهیم.

صحرایی با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ روایت و اراده است، تاکید کرد: باید از طهرانی مقدم یک مظلوم‌پرور ظالم‌ستیز به دنیا معرفی کنیم و اگر دست به کار نشویم آنها جور دیگری ما را معرفی می‌کنند، همچنان که شهید سلیمانی برای صلح می‌جنگید، اما در روایتی او را طور دیگری معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کنگره شهید طهرانی مقدم، کنگره‌ای علمی است، گفت: همین بس که رهبر انقلاب شهید طهرانی مقدم را پارسای بی‌ادعا نام‌گذاری کرد و فرمود او در مدیریت خود انسان کم نظیر یا بی‌نظیری بوده است، در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور، ویژگی‌هایی برای دانش‌آموزی که معیار تعلیم و تربیت اسلامی است بیان شده است، ما انقلاب کردیم و هر انقلابی برای موضوعی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انقلابیون هدفی دارند و انقلاب ما به گواه تاریخ از زوایای متفاوتی با همه انقلاب‌های پیشین متفاوت است، اضافه کرد: جنگ، جنگ قدرت است، اما درباره انقلاب اسلامی جنگ، جنگ قدرت نبود. انقلابیون به دنبال قدرت نبودند. گاهی انقلاب برای ثروت است، اما بسیاری انقلابیون اسلامی حاضر نشدند پس از انقلاب حتی از جای قبلی خود که بازاری یا حجره‌دار بودند، تکان بخورند. همان کسانی که شاه را سرنگون کردند در جبهه‌ها نیز به دنبال سرنگون کردن کسانی بودند که شاه را آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این روزها جنگ‌های ترکیبی و شناختی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ما در انقلاب دنبال چه بودیم که یک دشمنی بی‌سابقه و تمام عیار علیه ما ایجاد شده است؟، تمام آرزو و آرمان ما به دست آوردن فرصتی برای تربیت انسان و آگاه کردن انسان مبتنی بر فطرت الهی خود است و هنگامی که به نتیجه کار نگاه می‌کنیم می‌بینیم همین اتفاق افتاده است.

کد خبر 703818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.