انتخابات نقطه‌ای سرنوشت‌ساز در ادبیات سیاسی/ کرسی‌های مجلس و شورای نگهبان افزایش ندارد

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور گفت: ادبیات سیاسی مردم به‌گونه‌ای است که از انتخابات به عنوان یک نقطه سرنوشت‌ساز یاد می‌شود، از این‌رو به نظر می‌رسد مردم در انتخابات، کنشگرانه و فعالانه شرکت خواهند کرد.

محسن اسلامی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا درباره الزامات افزایش مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: تأمین سلامت و امنیت انتخابات دو کار ویژه وزارت کشور است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد و با در نظر گرفتن همه جوانب در موضوع مشارکت همه مجموعه‌ها نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: آنچه در قانون اشاره شده این است که همه دستگاه‌ها باید با وزارت کشور در حوزه مشارکت و اجرا همکاری کنند و به برگزاری هر چه بهتر انتخابات و ارتقای مشارکت یا مشارکت حداکثری کمک حال وزارت کشور باشند.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور ادامه داد: افزایش مشارکت نیازمند بسترهای اجرایی و محتوایی است که به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مجموعه دست‌اندرکاران از رئیس وزارت کشور تا سایر نهادها ارتقای مشارکت شکل خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: ادبیات سیاسی مردم به‌گونه‌ای است که از انتخابات به عنوان یک نقطه سرنوشت‌ساز یاد می‌شود؛ از این‌رو به نظر می‌رسد مردم حتماً در انتخابات، کنشگرانه و فعالانه شرکت خواهند کرد.

اسلامی در پاسخ به این سوال که چند درصد از نمایندگان فعلی مجلس نامزد و احراز یا تأیید صلاحیت شده‌اند، اذعان کرد: چون فرآیند تأیید صلاحیت‌ها هنوز تکمیل نشده است، آمار قطعی نیست و باید منظر تکمیل این فرآیند بود، اما از میان نمایندگان مجلس خبرگان فعلی ۶۵ نفر برای دور جدید ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال جاری ۲۹۰ نفر منتخب مجلس شورای اسلامی و ۸۸ نفر منتخب مجلس خبرگان رهبری خواهند بود، گفت: هیچ افزایشی در تعداد کرسی‌های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نداشته‌ایم.

مدیرکل دفتر امور انتخابات وزارت کشور با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: طی هفت روز ثبت‌نام داوطلبان خبرگان رهبری، ۵۱ نفر داوطلب خبرگان ثبت نهایی داشتند که طبق قانون جدید این افراد همه از دارا بودن مدرک سطح چهار حوزوی معادل دکترا و ۴۰ سال تمام سن برخوردار بودند.

وی از پیش‌بینی ۶۵ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور خبر داد و درباره انتخابات الکترونیک گفت: در انتخابات الکترونیک به دنبال این هستیم که همه خلأهای پوشش‌دهی برطرف شود و به دنبال آن بتوانیم آرای مردم ساکن در نقاط صعب‌العبور را اخذ کنند، همچنین به دنبال کاهش آسیب‌ها و بالاترین سطح پوشش‌دهی باشیم.

کد خبر 703781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.