اجرای طرح بازآفرینی در ۴۵ محله هدف شهر گلپایگان

شهردار گلپایگان با تاکید بر همکاری دستگاه‌ها در اجرای طرح بازآفرینی شهری، گفت: در شهر گلپایگان ۴۵ محله هدف طرح بازآفرینی وجود دارد.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در شهر گلپایگان ۴۵ محله هدف طرح بازآفرینی داریم که به صورت کامل در داخل بافت فرسوده و ناکارآمد قرار گرفته است، اظهار کرد: محله‌های باباعبدلله، باباحسین، دشتک، بازار محله، درباغ‌شاد، آمسیح، کاظم‌آباد، رباط اسفنجه، رباط حسین حافظ، سرباطان و ابلولان به عنوان محلات بافت فرسوده شهر و محلات جاده قدیم اصفهان، سارم‌آباد، کوچه باغ و محله طاهر به عنوان بافت ناکارآمد حاشیه‌ای شناسایی شده‌اند.

وی افزود: محله‌های رباط پیرعلی، پایین کوچه، رباط حسینیه و حاج علیجان در حال ثبت برای اضافه شدن به محدوده بافت فرسوده شهری است، اما این محلات از مصوبات طرح بازآفرینی شهری در سال ۱۳۸۸ جامانده‌اند.

شهردار گلپایگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر گلپایگان ۲۹۰ هکتار بافت فرسوده دارد که با اضافه شدن این محلات بافت فرسوده شهر به ۴۰۰ هکتار افزایش پیدا می‌کند.

شکرزاده با تاکید بر تعریف پروژه در محله‌های هدف طرح بازآفرینی، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان شهرستان با ارائه پروژه به ستاد بازآفرینی همکاری کنند تا با جذب بودجه طرح بازآفرینی شهری گلپایگان سریع‌تر اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در راستای بازآفرینی شهری از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ هر سال پنج محله با توجه به موقعیت و نوع بافت مشخص و با وجود اینکه بودجه بازآفرینی تخصیص نیافت از محل بودجه شهرداری یک پروژه اجرا شد که احداث پارک حجت الاسلام و پارک بانوان، بازارچه هنر، بهسازی اطراف مسجد جامع، مرمت حمام رباط آحسین از جمله این پروژه‌ها است.

شهردار گلپایگان تصریح کرد: با توجه به تغییر دستورالعمل‌های طرح بازآفرینی، توسعه امکانات و خدمات روبنایی در مقیاس شهری، ارتقای زیرساخت‌های شهری و محله‌ای، بهسازی و ارتقای فضاهای شهری و محله‌ای و توسعه، ارتقای توانمندسازی‌های اقتصادی و ظرفیت‌سازی، تهیه طرح‌ها و برنامه‌های بازآفرینی در مقیاس شهری، بهسازی، مقام‌سازی و نوسازی مسکن مدنظر است و دستگاه‌ها باید این حوزه‌ها را در محلات هدف طرح بازآفرینی مدنظر قرار دهند.

کد خبر 703703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.