گیرافتادگی مفصل ران چگونه درمان می‌شود؟

جراح استخوان و مفاصل با اشاره به درمان گیرافتادگی مفصل ران گفت: درمان این بیماری شامل درمان‌های غیرجراحی از جمله تغییر فعالیت فیزیکی، مصرف داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی و فیزیوتراپی است یا بر اساس نظر پزشک معالج برای بیمار جراحی انجام می‌شود.

برزو قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره گیرافتادگی مفصل ران اظهار کرد: مفصل ران یک مفصل گوی و کاسه است، همچنین حفره توسط استابولوم که بخشی از استخوان لگن بزرگ است تشکیل می‌شود، در حالت طبیعی، سر استخوان فمور به‌راحتی داخل سوکت استابولوم (کاسه لگن) قرار می‌گیرد.

وی افزود: این دو قسمت توسط لایه نازکی از غضروف پوشیده می‌شود که باعث محافظت از استخوان و جلوگیری از ساییدگی می‌شود.

جراح استخوان و مفاصل تصریح کرد: گیرافتادگی استخوان ران (FAI) وضعیتی است که در آن استخوان اضافی در امتداد یک یا هر دو استخوان تشکیل‌دهنده مفصل ران رشد کرده و به استخوان‌ها شکل نامنظمی می‌دهد.

وی ادامه داد: از آنجایی که آنها به صورت کامل با یکدیگر قرار نمی‌گیرند، استخوان‌ها حین حرکت به یکدیگر ساییده می‌شوند، با گذشت زمان این اصطکاک می‌تواند به مفصل آسیب برساند و باعث درد و محدود کردن فعالیت شود.

قزوینیان با اشاره به درمان گیرافتادگی مفصل ران خاطرنشان کرد: درمان این بیماری شامل درمان‌های غیرجراحی از جمله تغییر فعالیت فیزیکی، مصرف داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی و فیزیوتراپی است یا بر اساس نظر پزشک معالج برای بیمار جراحی انجام می‌شود.

کد خبر 703698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.