اجرای ۳۶۰ ویژه‌برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در کرمانشاه

معاون کتابخانه‌ها و همکاریهای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از برگزاری ۳۶۰ ویژه برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا کریمی در نشست خبری امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه _ که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد با اشاره به شروع برنامه‌های این هفته از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان ماه، اظهار کرد: در طول این هفته برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های استان همچنان استمرار دارد، اما ویژه برنامه‌های خاصی هم برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مجموع ۳۶۰ برنامه برای این هفته در سطح کتابخانه ای، شهرستانی و استانی در نظر گرفته شده که به تدریج برگزار خواهد شد.

وی از «زنگ کتاب» به عنوان یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها یاد کرد و افزود: در این برنامه که روز ۲۳ آبان و همزمان با شروع هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود، کتابداران ما با هماهنگی آموزش و پرورش، به نزدیک‌ترین مدرسه مجاور کتابخانه رفته و با دانش آموزان در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی صحبت می‌کنند.

وی افزود: همچنین در این برنامه ضمن معرفی کتاب، مسابقه هم برای دانش آموزان برگزار شده و از نفرات برتر تجلیل می‌شود.

کریمی از برگزاری دو محفل ادبی «پرواز واژه‌ها» و «شعر فلسطین» در روز ۲۴ آبان ماه خبر داد و افزود: این دو محفل درمحل کتابخانه امیرکبیر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این هفته پویش «کتابخون» را هم داریم که کتابداران اهدای خون را خواهند داشت.

این مسئول به برگزاری همایش "شهر دوستدار کتاب" هم اشاره و تصریح کرد: در این همایش در خصوص راهکارهای زیرساختی برای ایجاد یک شهر دوستدار کتاب بحث می‌شود.

وی از برگزاری افتتاحیه "لیگ بزرگ کتابخوانی" در این هفته خبر داد و افزود: این برنامه زمان‌بر بوده و چندین ماه به طول می‌انجامد.

کریمی گفت: امسال پنجمین دوره این لیگ برگزار شده و برآورد ما حضور ۱۰۰ تیم از مدارس مختلف استان در این لیگ است.

وی از برگزاری مراسم روز کتاب و کتابخوانی هم در این هفته خبر داد و افزود: هنوز زمان این برنامه قطعی نشده و به احتمال زیاد روزهای ۲۸ یا ۲۹ آبان ماه برگزار می‌شود.

کریمی گفت: در این مراسم از فعالین برتر استان در حوزه‌های مختلف کتاب و کتابخوانی تجلیل می‌شود.

وی افزود: دراین هفته ثبت نام درکتابخانه‌های استان رایگان است و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت www.SamaPL.ir کُد تخیف دریافت کرده و ظرف یک ماه آینده به کتابخانه مدنظر مراجعه و به صورت رایگان ثبت نام کنند.

کریمی گفت: در این هفته همچنین جرایم دیرکرد بازگردان کتاب بخشیده می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 703679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.