۱۸۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن گیلان آماده شده است

استاندار گیلان با بیان اینکه ۱۸۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان آماده شده است، گفت: پس از هشت سال رکود در بخش ساخت و ساز تلاش ما در این دولت بر جبران عقب‌ماندگی‌ها به ویژه در پروژه مسکن مهر است، از این رو مدیران متولی باید در این بخش جهادی عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز _یک‌شنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه_ در حاشیه بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن گیلان در رشت، اظهار کرد: حدود ۱۱۹ هزار نفر متقاضی در استان در این پروژه ثبت نام کردند که از این تعداد تاکنون ۲۷ هزار نفر واجد شرایط بوده و تائید شدند.

وی افزود: برای تأمین زمین در استان گیلان با محدودیت‌هایی مواجهیم با این حال تا کنون ۱۸۰ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن آماده شده و ۱۶ هزار واحد توسط ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌ها در این زمین‌ها در حال ساخت است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: ۶۰ هکتار دیگر نیز شناسایی شده که به این میزان اضافه می‌شود و ۲۷ هزار نفر متقاضی مسکن را پوشش خواهد داد.

عباسی اضافه کرد: علاوه بر این موارد زمین‌های بیشتری نیز در حال شناسایی هستیم و در این زمینه از نهادهای انقلابی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سیار نهادها کمک خواهیم گرفت و در مناطقی که با محدودیت زمین مواجه هستیم این واحدها احداث خواهد شد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی مانند منابع طبیعی و جهاد کشاورزی موظفند زمین‌هایی بلااستفاده شناسایی شده را معرفی و کاربری آنها را مشخص کنند تا بتوانیم به تعهدات خود در نهضت ملی مسکن که از برنامه‌های راهبردی دولت است عمل کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان وضعیت پیشرفت این پروژه‌ها را مطلوب اعلام کرد و افزود: در اجرای این پروژه‌ها از نظر آورده اعلام شده به مردم مشکلاتی وجود دارد و حدود هفت هزار نفر توانسته‌اند سهم خود را در مشارکت تهیه مسکن پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت تهیه زمین و تأمین تسهیلات است در بخش مشارکت مردمی نیز مردم باید به تعهد خود عمل کنند.

وی اضافه کرد: در شناسایی واحدهای روستایی تا اکنون ۷۰۰ واحد از سوی بنیاد مسکن آماده شده که به متقاضیان واگذار خواهد شد. در مجموع همه مدیران استانی در بخش‌های زیر ساختی و متولیان ساخت پای کار ایستاده‌اند و به ساخت مسکن در استان سرعت خواهند داد.

عباسی گفت: مدیران دستگاه‌های خدمات رسان مانند گاز، آب و برق اعلام کرده‌اند از برنامه عقب نیستند و هنگام تحویل واحدها این تأسیسات همزمان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. از مردم انتظار داریم که در این نهضت همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا لبخند رضایت و خوشحالی بر لب کسانی که فاقد مسکن هستند بنشیند.

وی در مورد پروژه ۱۰ هکتاری بنیاد مسکن نیز اظهار کرد: پیشرفت این پروژه متناسب با تعهد این سازمان نیست با گذشت زمان به دلیل موانع موجود پروژه متناسب با زمان پیشرفت نداشته است؛ برای رفع موانع بهترین روش مرحله بندی این پروژه است.

کد خبر 703671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.