سامانه‌های ثبت تخلف در خدمت حمل‌ونقل عمومی و هوای پاک / فعال شدن ۶ سامانه در خیابان سعادت‌

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر تمام سامانه‌های سطح شهر قابلیت پلاک‌خوانی و کنترل معاینه فنی خودروهای عبوری را دارد.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع حمل‌ونقل همگانی یکی از موضوعات مهم حمل‌ونقل شهری است، زیرا شهری که حمل‌ونقل عمومی مناسب و قابل اطمینانی داشته باشد و در کنار آن محدودیت‌هایی برای استفاده از خودروهای شخصی داشته باشد، شاهد تأخیر کمتر و ترددهای روان در آن هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های انجام شده در بسیاری از شهرهای دنیا از جمله اصفهان، راه‌اندازی خطوط بی‌آرتی است، افزود: راه‌اندازی این خطوط پاسخی به نیاز شهروندان برای ارائه خدمات حمل و نقلی سریع و بهتر است؛ در واقع بی آرتی تلفیق تمام روش‌هایی است که تاکنون در اتوبوسرانی تجربه شده تا بتواند به افزایش سرعت در تردد اتوبوس‌ها کمک کند.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: تاکنون چهار خط بی‌آرتی در شهر اصفهان راه‌اندازی شده است که بعضی از این خطوط در حین اجرا و بعضی پس از افتتاح به سامانه‌های ثبت تخلف تجهیز می‌شود.

کریمی ادامه داد: ابتدا برای اینکه خودروها وارد مسیر بی‌آرتی نشوند، نرده‌گذاری این مسیر انجام شد، اما در خط بی‌آرتی خیابان جی به جای نرده‌گذاری، سامانه‌های ثبت تخلف نصب شد.

وی گفت: در راستای آگاهی شهروندان از نصب دوربین و فرهنگ‌سازی در این زمینه، شهرداری نسبت به نصب تابلو در سر تا سر مسیر اقدام کرده است و با انجام این اقدامات، افزایش فرهنگ ترافیک را شاهد هستیم، به‌طوری که شاهد کمترین تخلفات تردد در این مسیرها هستیم.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان اظهار داشت: این تجربه ما را بر آن داشت که نرده‌های بخشی از مسیر خط یک بی‌آرتی در خیابان سعادت آباد حدفاصل میدان آزادی تا میدان بسیج را نیز برداشته و شش دوربین ثبت تخلف را جایگزین آن کنیم که در حال بهره برداری است.

کریمی افزود: از رانندگانی که در این مسیر تردد می‌کنند، درخواست می‌کنیم به قانون احترام بگذارند تا مشمول جریمه نشوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصول پاییز و زمستان با آلودگی هوا و پدیده این ورژن مواجه هستیم، هر سامانه پلاک‌خوان ثبت تخلف سرعت، معاینه فنی را نیز انجام می‌دهد و در حال حاضر تمام سامانه‌های سطح شهر قابلیت پلاک‌خوانی و کنترل معاینه فنی خودروهای عبوری را دارد.

کد خبر 703628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.