۵۲ درصد مناطق شهر قم به شبکه فاضلاب متصل نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: میزان توسعه شبکه فاضلاب در شهر قم به میزان کافی نیست و باید این مسئله گسترش یابد.

حسن بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: به دلیل نبود اعتبارات لازم ۵۲ درصد از مناطق شهر قم به شبکه آب و فاضلاب متصل نیست.

وی افزود: در سنوات گذشته با اختصاص بودجه از طریق بانک توسعه اسلامی در بخش‌هایی از مناطق شهری عملیات اجرای شبکه آب و فاضلاب آغاز شد و بخشی از مناطق را پوشش دادیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به محدود بودن اعتبارات ملی، تصریح کرد: با پایان یافتن اعتبارات، پروژه توسعه آب و فاضلاب در مناطقی مانند کوچه امام رضا (ع) در منطقه چهل درخت نیمه‌تمام ماند.

بختیاری ادامه داد: در نقاط مختلفی همچون خیابان انسجام و ۱۵ خرداد نیز به دلیل افزایش تراکم، فضایی برای ایجاد چاه فاضلاب وجود ندارد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده گفت: با ایجاد مصوبه از طریق شورای شهر قم، شرکت آب و فاضلاب با مشارکت مردم در معابر‎ی که مسیر دسترسی وجود ندارد، می‌توان شبکه آب و فاضلاب را گسترش داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در رابطه با نحوه مشارکت مردم اضافه کرد: با جمع‌آوری اعتبار از مردم برای عقد قرارداد با پیمانکار و حفاری شرکت آبفا مجوز لازم را ارائه و عملیات اجرایی را آغاز می‌کند.

بختیاری خاطرنشان کرد: از طریق وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه پیگیر هستیم تا با حمایت مدیران استانی و ملی مناطق را پوشش و شبکه آب و فاضلاب را گسترش دهیم.

کد خبر 703603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.