هیئت اُمنایی اداره شدن اماکن گردشگری مطالبه عمومی است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هیأت اُمنایی اداره شدن اماکن گردشگری مدت‌ها است به فارس ابلاغ شده و ضرورت دارد این موضوع عملیاتی شود تا به وضع نامطلوب فعلی پایان داده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از شیراز، محمدرضا هاجری امروز _یکشنبه بیست و یکم آبان_ در یکصدوسی‌وپنجمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: هیأت اُمنایی اداره شدن اماکن گردشگری همچون آرامگاه سعدی و حافظ مطالبه عمومی است و مدت‌ها ابلاغ هیأت اُمنایی اداره کردن این اماکن به فارس، رسیده و لازم است این موضوع عملیاتی شود تا به وضع نامطلوب فعلی پایان داده شود.

وی افزود: نمی‌توان قبول کرد که مدیریت شهری احیاگر فضاهای سبز این مجموعه‌ها باشد اما در اداره آن‌ها هیچ نقشی نداشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: واریز کردن جرایم گران فروشی توسط تعزیرات حکومتی به خزانه کل، منطقی نیست و مدیران استان فارس و مجمع نمایندگان لازم است به این حوزه ورود داشته تا کل جرایم تعزیرات حکومتی شیراز را به حساب‌های شهر واریز یا بازگرداننده شود.

هاجری با اشاره به اینکه نمی‌توان قبول کرد گران فروشی در شیراز اتفاق بیفتد و جریمه کار برای جبران در شهر نماند و به خزانه کل واریز شود، تصریح کرد: جرایم حق همه شهروندان است که با گران فروشی مواجه بوده و باید جرایم در شهر مانده و هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه پیوست‌های فرهنگی برای تمام طرح‌های بزرگ در شهر شیراز، تهیه پیوست‌ها به منظور حفظ محوریت سومین حرم ضروری است و تمام مسئولان تصمیم ساز و تصمیم گیر شهر نباید از این ضرورت غافل شوند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: مسئولان و مدیران در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های فرهنگی، مردم را کنار گذاشته و فقط از بالا تصمیمات اتخاذ می‌شود و نظرات و مواضع مردم در تصمیمات کمترین نقش را دارد و این در حالی است که علت تمام ناکامی‌ها و ناتوانی‌ها همین بی‌بهرگی از نظرات مردم بوده است.

هاجری همچنین در نطق پیش از دستور خود موضوع جلوگیری از تغییر کاربری فضاهای فرهنگی، مذهبی، درمانی، سبز و آموزشی در کمیسیون ماده ۵ را درخواست کرد و گفت: لازم است در صورت ضرورت تغییر کاربری‌ها به تجاری - مسکونی، درآمدهای به دست آمده در صندوق خاص و ویژه نگهداری و تنها صرف تکمیل و تقویت کاربری‌هایی شود که تغییر کاربری داشته‌اند.

وی گفت: در حال حاضر بعضی از فضاهای آموزشی با پرداخت چند صد میلیون تومان، برگ عدم نیاز گرفته و به راحتی تغییر کاربری پیدا می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: بسیاری از فضاهای خدماتی که تغییر کاربری داشتند به منظور به دست آوردن ارزش افزوده و خلق و تولید درآمد بیشتر که گاهی پیگیر تغییرات صاحبان املاک بوده و اغلب دستگاه‌های حکومتی بوده است.

کد خبر 703600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.