سپاهان ۱- پرسپولیس ۰/ گره بازی بزرگ را آقای گل باز کرد

تیم فوتبال سپاهان پس از سال ها در ورزشگاه نقش جهان موفق به شکست پرسپولیس شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال، امروز _یکشنبه، بیست‌ویکم آبان‌ماه_ از ساعت ۱۶:۳۰ تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته دهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: حدود ۵۵ هزار نفر

گل‌: رضا اسدی (دقیقه ۶۹) برای سپاهان

اخطار: محمد قربانی (دقیقه ۸۶)، رضا اسدی (دقیقه ۱+۹۰)، خوزه مورایس (سرمربی، دقیقه ۳+۹۰)، رامین رضاییان (دقیقه ۶+۹۰) از سپاهان؛ شهاب زاهدی (دقیقه ۶۷)، میلاد سرلک (دقیقه ۸۶) از پرسپولیس

اخراج: شهاب زاهدی (دقیقه ۸+۹۰، کارت زرد دوم) از پرسپولیس

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، هادی محمدی، رامین رضائیان، میلاد زکی‌پور، محمد قربانی، محمد کریمی، محمد جواد حسین‌نژاد، فرشاد احمدزاده، احسان پهلوان (۴۶- شهریار مغانلو) و رضا اسدی

سرمربی: خوزه مورایس

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمد حسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک (۹۰- مسعود ریگی)، سروش رفیعی (۹۰- میلاد سورگی)، مهدی ترابی (۷۵- امید عالیشاه)، سعید صادقی (۸۵- وحدت هنانوف)، محمد عمری و شهاب زاهدی

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: موعود بنیادی‌فر

شرح بازی:

حساس ترین بازی هفته دهم لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز شد که شور و هیجان ورزشگاه نقش جهان با حضور حدود ۵۵ هزار تماشاگر جو خاصی به این بازی بزرگ بخشیده بود. بازی اما متعادل و کم افت و خیز آغاز شد و به نظر می رسید حساسیت زیاد بازی روی تدابیری که دو مربی در نیمه نخست اتخاذ کرده بودند تاثیر گذاشته بود. در نیمه نخست تا حدودی سپاهان برتر از پرسپولیس بود و دو موقعیت خوب روی ارسال به سمت راست یعنی جایی که مدافع چپ پرسپولیس، علی نعمتی حضور داشت ایجاد کرد. رامین رضاییان اما نتوانست از هیچکدام از این دو موقعیت استفاده کند تا نیمه نخست که چندان پر افت و خیز دنبال نشد با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در نیمه دوم سپاهان با به زمین آوردن شهریار مغانلو به جای احسان پهلوان نشان داد به دنبال زدن گل برتری در نیمه دوم است. نیمه دوم نیز برای سپاهان خوب آغاز شد و روی چند موقعیت در یک ربع اول بازی سپاهان این موقعیت را داشت تا از حریف خود پیش بیفتد، با این حال اما در حالی که موقعیت های خوب سپاهان یکی پس از دیگری در جریان بازی از دست می رفت، این رضا اسدی، آقای گل کنونی مسابقات بود که روی یک ضربه ایستگاهی بسیار تماشایی برای سپاهان گلزنی کرد تا ورزشگاه نقش جهان منفجر شود. در بیست دقیقه پایانی بازی سپاهان دست از بازی تهاجمی کشید و در سوی مقابل این پرسپولیس بود که با تعویض های متعدد سعی در به تساوی کشاندن بازی داشت، پرسپولیس یکی دو بار روی توپ های ارسالی روی دروازه سپاهان خطرساز شد اما هیچکدام راهی به گل پیدا نکرد تا این سپاهان باشد که برنده بازی بزرگ هفته باشد.

سپاهان با این پیروزی و با توجه به کسر چهار امتیاز انضباطی از این تیم، ۱۵ امتیازی شد و با هشت بازی و یک یا دو بازی کمتر نسبت به تیم های بالای جدول به رده پنجم جدول صعود کرد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۶۹- سپاهان) - ضربه ایستگاهی استثنایی رضا اسدی از فاصله ای نسبتاً دور با برخورد به زیر تیر افقی دروازه به گل اول سپاهان تبدیل شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۹- اولین حمله جدی را سپاهان روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد جایی که پاس حسین نژاد از پشت محوطه پرسپولیس در سمت راست به رضاییان رسید و او که در موقعیتی خوب برای شوت زنی قرار داشت دروازه تیم سابقش را نشانه گرفت اما توپ با برخورد به مدافعان پرسپولیس راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۲- پاس قطری سروش رفیعی برای شهاب زاهدی در محوطه جریمه سپاهان به این بازیکن رسید اما ضربه سر ضرب او با پای چپ را پیام نیازمند در آغوش گرفت تا اولین موقعیت جدی پرسپولیس از دست برود.

دقیقه ۳۳- ارسال بلند زکی پور با پای راست در پشت مدافع چپ پرسپولیس به رضاییان رسید اما ضربه سر شیرجه ای رضاییان با اختلاف از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹- در یک حمله سریع از سوی بازیکنان سپاهان ارسال زمینی رضاییان از سمت راست به زکی پور رسید اما ضربه بسیار محکم این بازیکن را بیرانوند با واکنشی فوق العاده راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵۸- با پاس حسین نژاد یک موقعیت تک به تک برای مغانلو ایجاد شد اما ضربه نهایی شهریار را بیرانوند با واکنشی خوب دور کرد.

دقیقه ۵۹- ارسال زکی پور از سمت چپ با ضربه قیچی برگردان احمدزاده در تیر دور همراه شد اما توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸- شوت محکم عمری از پشت محوطه جریمه سپاهان را نیازمند دفع کرد.

دقیقه ۱+۹۰- توپ ارسالی از سمت چپ با ضربه سر خطرناک گولسیانی همراه شد اما توپ از بالای دروازه به طرز خطرناکی به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

آخرین برد سپاهان برابر پرسپولیس به سال ۸۵ باز می گشت، پس از آن سپاهان حدود ۱۰ سال در ورزشگاه فولادشهر بازی کرد و در بازی هایی که پس از بازسازی نقش جهان در این ورزشگاه برگزار شده بود سپاهان موفق به شکست پرسپولیس نشده بود، اما این برد طلسم ورزشگاه نقش جهان در بازی با پرسپولیس را برای سپاهان شکست تا سپاهان به بیست و یکمین برد تاریخ خود مقابل پرسپولیس برسد.

بهترین بازیکن:

رضا اسدی که با گل زیبای خود گره این بازی را برای سپاهان باز کرد بهترین بازیکن این دیدار جذاب بود.

کد خبر 703594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.