سقوط سهام اروپا به دلیل از دست دادن درآمد

سهام‌های اروپایی هفته پرتلاطمی را پشت سر گذاشتند، زیرا چندین شرکت پیش‌بینی این قاره در هفته گذشته سود تخمینی خود را از دست دادند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سهام‌های اروپایی در هفته گذشته با مشکلاتی مواجه شدند. در این زمان شرکت‌های بیشتری تخمین سود خود را از دست دادند و هشدارهای کمتری در مورد سودهای کل سال ارائه کردند.

شاخص کک ۴۰ (شاخص بازار بورس فرانسه) در هفته گذشته شاهد افت ۰.۵۱ درصدی بود و در صبح جمعه به ۷۰۴۵.۴۴ یورو رسید. استاکس ۶۰۰ اروپا کمی بهتر عمل کرد و با عملکردی به‌طور عمده ثابت در طول هفته، در صبح جمعه با قیمت ۴۴۳.۷۹ یورو معامله شد. با این حال شاخص FTSE 100 که یک شاخص بازار سرمایه از مجموع ۱۰۰ شرکت بزرگ بریتانیایی به‌لحاظ میزان ارزش بازار است و مدیریت آن برعهده بورس اوراق بهادار لندن قرار دارد، هفته گذشته ۸.۷۵ درصد کاهش یافت و بعد از ظهر جمعه ۷.۳۶۳.۹۲ پوند معامله شد.

سرمایه‌گذاران اروپایی همچنین نگران اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا هستند که نشان می‌دهد احتمالاً کاهش نرخ بهره هنوز در دستور کار نیست. این در حالی است که بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا در این هفته ۰.۴۵ درصد کاهش یافت و دلار آمریکا کاهش منفی ۰.۳۲ درصدی را نشان داد.

تغییرات سهام در شاخص کک ۴۰

اشنایدر الکتریک در هفته گذشته اروپا با تزریق سرمایه‌ای سه میلیارد دلاری شاهد افزایش ۶.۰۷ درصدی بود. سهام شرکت سیستم‌های الکتریکی تالس به‌دلیل افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری دریایی خود ۲.۴۴ درصد افزایش یافت. این شرکت همچنین اعلام کرده است که ۱۰۰ میلیون یورو در کارخانه خود در رم سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

سهام خودروسازی سفران به‌دنبال افزایش درآمدهای سه ماهه سوم سال جاری ۲.۲۹ درصد افزایش یافت که این امر با فروش قطعات یدکی تقویت شد. این شرکت همچنین یک سرمایه‌گذاری مشترک با هوانوردی هندوستان برای موتورهای هلیکوپتر داشته است. با پیشرفت سرمایه‌گذاری‌های سفران در علوم سبز همراه با افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان چینی، لورآل نیز ۲.۲۷ درصد افزایش یافت. سهام غول دارویی سانوفی ۱.۵۲ درصد رشد کرد، زیرا این شرکت به‌دنبال کشف داروهای جدید به رهبری هوش مصنوعی بود و تحقیقات و بررسی‌ها خود را گسترش داد.

در نقطه مقابل این پیشرفت‌ها، شرکت خدمات پرداخت وردلاین با از دست دادن چشم‌اندازهای خود با کاهش هفتگی ۷.۱۹ درصدی مواجه بود. سهام این شرکت در اوایل ماه جاری تا ۵۵ درصد سقوط کرد، زیرا احساسات مصرف‌کننده پس از پیش‌بینی‌های فروش ضعیف آن به‌شدت کاهش یافت.

سهام شرکت فولاد آرسلورمتال مستقر در لوکزامبورگ نیز پس از یک حادثه معدنی در قزاقستان، هفته گذشته ۵.۸۸ درصد کاهش یافت که این امر شرکت را بر آن داشت تا فعالیت‌های خود در این کشور را به دولت واگذار کند. این شرکت در حال حاضر با لیبرتی استیل در مورد بدهی پرداخت‌نشده خود بالغ بر ۱۴۰ میلیون یورو درگیر است.

سهام شرکت نورد آلستوم نیز به‌دنبال افزایش هشدارها در مورد جریان‌های نقدی اخیر و فقدان اطمینان در مورد کارخانه قطار دربی ۴.۹۳ درصد سقوط کرد. گزارش فروش ضعیف‌تر از حد انتظار برای سه ماهه اول سال مالی ۲۰۲۴ با سقوط ۴.۷۹ درصدی سهام پرنود ریکارد همراه بود و سهام تولیدکننده خودرو استلانتیس در میان اعتصابات آمریکای شمالی و کاهش تقاضای چین ۴.۷ درصد کاهش پیدا کرد.

کد خبر 703590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.