شاخص بورس امروز ۲۱ آبان / آماده برای صعود

بازار بورس امروز با افت ۸۴۸ واحدی به سطح دو میلیون و ۵۳ واحد رسید اما شاخص هم وزن مثبت بود و نشان از حرکت نقدینگی به سمت نمادهای کوچک‌تر در بازار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار بورس امروز روند متعادلی را سپری کرد، این روند در روز گذشته نیز مورد بررسی قرار گرفت و پیش بینی شد که به دلیل رسیدن به یک سطح تعادلی احتمال ورود به یک روند خنثی وجود خواهد داشت، بازار بورس امروز با افت ۸۴۸ واحدی به سطح دو میلیون و ۵۳ واحد رسید اما شاخص هم وزن مثبت بود و نشان از حرکت نقدینگی به سمت نمادهای کوچک‌تر در بازار است، شاخص هم وزن نیز با رشد یک هزار و ۹۳۳ واحدی به محدوده ۷۰۱ هزار واحد رسید، ارزش معاملات بازار بورس چندان جالب نبود و در سطح چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت، حجم معاملات بازار بورس نیز برابر با هفت میلیارد و ۵۳۱ میلیون برگه سهم بود.

در بازار بورس نمادهای «شستا»، «اپال» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند و نمادهای «فملی»، «اخابر»، «فولاد»، «کگل»، «شپنا» بیشترین تأثیر منفی را به ثبت رساندند.

در بازار فرابورس شاهد افت سه واحدی شاخص فرابورس بودیم، شاخص کل به سطح ۲۵ هزار و ۱۸ واحد رسید، ارزش معاملات برابر با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات برابر با چهار میلیارد و ۱۱۹ میلیون برگه سهم بود.

در بازار فرابورس نمادهای «اریا»، «بپاس»، «سرچشمه»، «سامان» بیشترین تأثیر منفی و نمادهای «خدیزل»، «گلدیرا» و «انتخاب» بیشترین تأثیر مثبت را از خود بر جای گذاشتند.

مجمع شکام

دلیل رشد هزینه مالی، افزایش نرخ بهره تسهیلات از ۱۸ به ۲۳ درصد بوده است و رسوب پول برای تخصیص ارز طولانی‌تر شده و موجب درگیر شدن منابع شرکت شده است. عمده تخصیص ارز شرکت نیما و نیما ۲ است. نرخ فروش ارز محصولات شیمیایی بین ۴۷ تا ۴۸ هزار تومان است.️ شرکت برنامه انتشار اوراق دارد و با تأمین سرمایه نوین و بانک اقتصاد نوین در حال انجام است.

با افزایش بهای تمام شده، افزایش نرخ متناسب داده‌ایم. استامینوفن در اواخر مرداد ماه افزایش نرخ گرفت و حاشیه سودش بهبود خوبی داشته است. جذب اتیلن اکساید شرکت تا ۳۰ درصد افزایش داشته است و می‌تواند به جهش تولید منجر شود. در شرکت فرایند شیمی حکیم، طرح توسعه با افزایش دو برابری تولید را در حال اجرا است. پرند دارو به سمت تولید محصول نهایی در حال حرکت است‌. چند محصول جدید به سبد محصولات شرکت فوق افزوده شده است. شکام برنامه ورود به داروی نهایی را دارد و در حال اخذ مجوزات لازم است. واحد استامینوفن ۲ تا اخر امسال وارد مدار خواهد شد و تولید استامینوفن شرکت بیش از دو برابر خواهد شد. تجدید ارزیابی در دستور کار شرکت است و پس از اخذ سند تک برگ آخرین سند، اجرایی می‌شود.

خودروهای جدید سایپا و ایران خودرو راهی سامانه یکپارچه می‌شوند

قرار است به زودی در دور جدید فروش خودرو در سامانه یکپارچه شرکت‌های خودروساز محصولات جدید خود را بفروش برسانند.

ابطال موافقت‌نامه احداث پتروشیمی میانکاله

وزارت نفت موافقتنامه صادره خود برای احداث «پتروشیمی میانکاله» را به دلیل عدم اخذ مجوز زیست محیطی و ناترازی گاز طبیعی در کشور ابطال کرد. معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی گهر مازندران (نام جدید شرکت متقاضی احداث پتروشیمی میانکاله که با نام صنایع پتروشیمی امیرآباد مازندران فعالیت می‌کرد) تمدید نشدن و ابطال موافقت مقدماتی وزارت نفت با احداث پتروشیمی میانکاله را اعلام کرد.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۲۱ آبان / آماده برای صعود

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۲۱ آبان / آماده برای صعود

کد خبر 703588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.