انتخاب مکان جدید برای انتقال زباله آمل در دست بررسی است

استاندار مازندران گفت: مکان جدید انتقال زباله شهرستان آمل توسط کارشناسان در دست بررسی است.

سید محمود حسینی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ساری با اشاره به اینکه انتخاب مکان جدید انتقال زباله آمل در کمیسیون تخصصی در حال ارزیابی است، اظهار کرد: جابه‌جایی و انتخاب مکان انتقال زباله آمل در کمیسیون تخصصی در حال بحث و ارزیابی است.

وی با بیان اینکه بودجه لازم برای احداث نیروگاه زباله‌سوز در آمل اخذ شده است و این نیروگاه در این شهرستان راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: محل فعلی دپوی زباله در آمل باید فریز شود، چراکه در محل سد هراز قرار دارد و لازم است دپوی زباله در مکان جدیدی که به‌زودی تصمیم‌گیری خواهد شد انجام شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: نیروگاه زباله‌سوز از نوع دانش‌بنیان و مجهزترین آن در آمل است که عملیات اجرایی برای احداث آن به زودی آغاز خواهد شد. نقطه و محلی که زباله آمل قرار است به آنجا منتقل شود از منظر کارشناسی تعیین می‌گردد و هیچ شائبه و ابهامی در این راستا وجود ندارد.

حسینی‌پور با اشاره به مکان تعیین شده سابق با عنوان سایت منال، تصریح کرد: سابقه انتخاب سایت منال وجود ندارد و این مکان در لیست سایت پیشنهادی نبوده است.

به گزارش ایمنا، با اعلام انتخاب مکان جدید دفن زباله آمل در ۹ کیلومتری شهر آمل، فعالان اجتماعی و زیست محیطی نسبت به انتخاب این مکان که به شوکاشور معروف است و در منطقه جنگلی قرار دارد، معترض شده‌اند. اعضای شورای اسلامی شهر آمل و امام جمعه بخش امامزاده عبدالله این شهر نیز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این انتخاب واکنش منفی نشان داده‌اند.

کد خبر 703586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.