ممنوعیت پارک در پیاده‌روهای ادینبورگ تصویب شد

شورای شهر ادینبورگ اسکاتلند از تعیین جریمه ۱۰۰ پوندی برای رانندگانی خبر داد که در پیاده‌روها پارک می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ادینبورگ قرار است نخستین شهر اسکاتلند باشد که پارک خودروها را به‌طور کامل در پیاده‌روها ممنوع می‌کند. بر اساس طرح‌های مصوب شورای شهر، رانندگانی که از این ممنوعیت عبور کنند با جریمه ۱۰۰ پوندی مواجه خواهند شد. پارک دوبل و پارک در حاشیه خیابان‌های باریک نیز مشمول این ممنوعیت است، البته برای رانندگان ماشین‌های تحویل بار معافیت‌هایی وجود دارد.

شورای شهر اعلام کرد که اجرای این مقررات در ادینبورگ از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز و پارک در پیاده‌روها که یک دردسر دائمی در بیش از ۵۰۰ خیابان سراسر شهر است، به‌طور کامل و سختگیرانه ممنوع خواهد شد.

نظرسنجی‌های مردمی در این زمینه نیز نشان داد که ۶۸ درصد ساکنان از این طرح حمایت می‌کنند، چراکه ماشین‌ها و ون‌های پارک‌شده در پیاده‌روها چالش‌های خاصی را برای توان‌خواهانی همچون ویلچرنشینان و افراد دارای اختلالات بینایی، همچنین والدینی با کالسکه نوزادان ایجاد می‌کنند.

ممنوعیت پارک در پیاده‌روهای ادینبورگ تصویب شد

شورا خاطرنشان کرد که در راستای اجرای این ممنوعیت هیچ فضای پارک جدیدی به شهر اضافه نخواهد شد، زیرا در حال حاضر به اندازه کافی فضاهای پارکینگ قانونی در سراسر ادینبورگ وجود دارد.

ممنوعیت پارک در پیاده‌روهای سراسر اسکاتلند

دولت اسکاتلند در سال ۲۰۲۱ قانونی را تصویب کرد که اختیار محدود کردن پارک در پیاده‌روها را به مقامات محلی می‌دهد. این قانون در ماه دسامبر مورد تأیید وزیران کشور قرار گرفت و به همه شوراهای سراسر کشور امکان اجرا خواهد داد. با این حال تمام شهرهای سراسر این کشور امکان اجرای سریع مقررات ملی در زمینه ممنوعیت پارک در پیاده‌روها را ندارند. برای مثال در لانرکشایر جنوبی، اعضای شورای شهر از این ممنوعیت حمایت کردند اما سطح مالکیت خودرو از میزان پارکینگ موجود در بعضی مناطق مسکونی بیشتر است و نمی‌توان به‌سادگی پارک در پیاده‌روها را ممنوع کرد.

شورای مرزهای اسکاتلند نیز برای شناسایی مناطقی که در حال حاضر با مشکل پارک در پیاده‌رو مواجه هستند به برگزاری رایزنی‌هایی پرداخت که اطلاعات جمع‌آوری‌شده در آن‌ها به‌عنوان مبانی اجرایی مقررات ملی کشور برای محل‌های اجرای ممنوعیت یادشده استفاده خواهد شد.

کد خبر 703542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.