مرکز وکلا در جلوگیری از اطاله دادرسی نقش بسزایی دارد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: مرکز وکلا در خدمت‌رسانی، جلوگیری از اطاله دادرسی، احقاق حق و اجرای عدالت در محاکم نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری با حسن عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه دیدار کرد و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در این مرکز در جهت صیانت از حقوق عامه ارائه شد.

وی در این دیدار ضمن اظهار خرسندی و تشکر از تحول صورت گرفته در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضائیه افزود: مرکز وکلا در جذب نیروهای مؤمن، متعهد، توانمند و با دانش قضائی بالا اهتمام بیشتری داشته باشد، چنانچه وکلا از اطلاعات حقوقی جامع و کامل برخوردار نباشند موجب تضییع حقوق موکلان خود خواهند شد، مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در خدمت‌رسانی، جلوگیری از اطاله دادرسی، احقاق حق و اجرای عدالت در محاکم نقش بسزایی دارد.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه فقدان دانش حقوقی شهروندان یکی از عوامل افزایش پرونده‌های قضائی در محاکم است، گفت: مرکز وکلا می‌تواند در این زمینه و در جهت افزایش اطلاعات حقوقی شهروندان و آشنایی هرچه بیشتر آن‌ها با قوانین، گام‌های مؤثری بردارد.

منتظری با اشاره به اهمیت افزایش ارتباط بین مرکز وکلا و دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: امید است افزایش این ارتباط و تبادل نظر و ارائه پیشنهادها، موجب شود قدمی در راستای رفع مشکلات قوه قضائیه و صیانت از حقوق شهروندی برداشته شود.

در این دیدار حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اظهار کرد: حضور وکلا در مساجد، ارائه خدمات حقوقی رایگان در سرای محلات، تسهیل دسترسی شهروندان به نهاد وکالت و طراحی نرم‌افزاری تحت عنوان حقوق عامه از جمله برنامه‌های تحولی این نهاد است.

منبع: میزان

کد خبر 703510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.