صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع‌دستی استان طبق شاخص‌های مطرح در کشور صاحب رتبه نخست شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یاسوج، سعید طالبی‌پور امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی بررسی‌های به‌عمل‌آمده از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر اساس مستندات ارسالی از سوی استان، حوزه معاونت صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با کسب بیشترین امتیاز در کشور حائز رتبه اول شد.

وی افزود: احیای رشته‌های منسوخ‌شده صنایع‌دستی، ثبت ملی روستاهای هدف صنایع‌دستی، مستندنگاری و اشتغال در حوزه صنایع‌دستی از جمله شاخص‌های تحقق‌یافته در حوزه صنایع‌دستی استان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات شاخصی در حوزه صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در تمام شهرستان‌های استان با هدف رونق تولید و اشتغال‌زایی برای مردم از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.

طالبی‌پور راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی در مناطق روستایی استان از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: برای راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع‌دستی از ۵۰۰ میلیون تا دو میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

کد خبر 703495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.