آغاز به‌کار اتوبوس آموزش ترافیک در شهر اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: به‌منظور اجرای طرح ارتقای آموزش عابران پیاده و موتورسواران که دو گروه آسیب‌پذیر در تصادفات رانندگی هستند، اتوبوس آموزش ترافیک در سطح شهر اصفهان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ اصغر زارع امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در آئین افتتاح اتوبوس آموزش ترافیک در شهر اصفهان اظهار کرد: تجزیه تحلیل تصادفات درون‌شهری نشان می‌دهد که حدود ۸۰ درصد از کشته‌ها مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است.

وی با اشاره به اینکه موتورسواران و عابران پیاده دو گروه آسیب‌پذیری هستند که در ترافیک به راحتی آسیب می‌بینند، افزود: این دو گروه حفاظ مناسبی ندارند و هنگام تصادفات به راحتی آسیب می‌بینند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۵۴ درصد از جان‌باختگان درون‌شهری در سال جاری مربوط به موتورسواران و ۲۶ درصد عابران پیاده بوده است، ادامه داد: به همین دلیل اتوبوسی را پیش‌بینی کردیم تا علاوه بر اعمال قانون برابر با قوانین موجود، به موتورسیکلت‌سوران آموزش دهیم.

آغاز به‌کار اتوبوس آموزش ترافیک در شهر اصفهان

زارع با بیان اینکه از طریق آموزش تلاش می‌کنیم تا اطلاعات موتورسواران بیشتر شود و دچار حادثه و تصادف نشوند، تصریح کرد: یکی از علل آسیب‌هایی که برای این افراد رخ می‌دهد، عدم استفاده از کلاه ایمنی است، به همین دلیل یکی از اقداماتی که داخل اتوبوس انجام می‌شود نشان دادن آسیب‌های ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی از طریق فیلم است تا موتورسواران به استفاده از کلاه ایمنی ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه برخی موتورسواران تصور می‌کنند قوانین و مقررات شامل حال آن‌ها نمی‌شود، خاطرنشان کرد: همان‌طور که رانندگان موظف به رعایت قوانین هستند، عابران پیاده باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، امیدوارم در روزهای آینده شاهد مشارکت اجتماعی موتورسواران و عابران پیاده و کاهش کشته‌های ناشی از حوادث ترافیکی در شهر اصفهان و سایر شهرهای استان باشیم.

آغاز به‌کار اتوبوس آموزش ترافیک در شهر اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برای دسترسی آسان در سطح شهر و آموزش به‌صورت میدانی از این اتوبوس سیار در مناطق پر تردد سطح شهر استفاده شده است، گفت: از شهروندان انتظار داریم قوانین را به خاطر حفظ جان خود و دیگران رعایت کنند.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم سرهنگ اصغر زارع به تعدادی از موتورسواران کلاه ایمنی اهدا کرد.

کد خبر 703483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.