شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران پیگرد قانونی دارد

دادستان کرمانشاه گفت: هرگونه استفاده از شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران و ارجاع آن‌ها به تهیه وجه نقد و استفاده نکردن از کارت‌خوان خلاف قوانین و مقررات مربوطه و ترفندی برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی است و مستوجب پیگرد قضائی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم آبان_ در جمع خبرنگاران با اشاره به تخلفات بعضی مشاغل به ویژه پزشکان در اخذ وجه نقد از مراجعان، اظهار کرد: بر اساس گزارشات متعددی که از سوی شهروندان دریافت کرده‌ایم، بعضی از مشاغل در بخش مراکز درمانی خصوصی از جمله پزشکان، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی مراجعان را وادار به پرداخت وجه نقد می‌کنند.

وی افزود: پزشکان و این مراکز برخلاف قوانین حاکم به ویژه ضوابط مقرر در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از این شیوه غیرقانونی استفاده می‌کنند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این رفتار برخلاف قانون و اخلاق و وسیله‌ای برای فرار مالیاتی است که باعث تضییع حقوق شهروندان و تحمیل زحمت به آن‌ها می‌شود، این اقدام جرم است و مستلزم تعقیب قانونی و کیفری خواهد بود.

کرمی با تاکید بر اینکه دادستانی کرمانشاه در راستای حفظ حقوق عامه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: در این موضوع طی مکاتبه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی این نهاد را مکلف کرده‌ایم تا بر رفتار پزشکان و مراکز درمانی خصوصی در این رابطه نظارت کند.

وی تاکید کرد: بنابراین اعلام می‌شود که هرگونه استفاده از شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران و ارجاع آن‌ها به تهیه وجه نقد و استفاده نکردن از کارت خوان خلاف قوانین و مقررات مربوطه و ترفندی برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی است و مستوجب پیگرد قضائی خواهد بود.

دادستان کرمانشاه گفت: لازم است دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اقدامات نظارتی، از طریق سامانه مربوط به شکایات مردمی نیز مستندات لازم را جمع‌آوری و نتیجه را به صورت مستمر برای اقدام قانونی به این مرجع اعلام کند.

کد خبر 703419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.