اجرای طرح جامع آبخیزداری در اولویت‌ است

استاندار گلستان با بیان اینکه طرح جامع آبخیزداری به عنوان یک طرح اولویت‌دار اجرا می‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محوریت بنیاد مسکن موظف هستند ضمن احداث کانال عرضی، هرگونه شخم زدن در این اراضی را ممنوع و طرح‌های خاک‌ورزی را در این اراضی اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گرگان، علی محمد زنگانه شامگاه _ شنبه بیستم آبان_ در جلسه اضطراری بحران که با حضور فرمانداران شرق گلستان و استاندار گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در سفر نخست رئیس‌جمهور به گلستان ۶۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری و حمل‌ونقل اختصاص یافت که از این مبلغ تاکنون ۳۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی افزود: انتظار می‌رود مابقی هزینه‌ها نیز امسال تخصیص یابد و سازمان مدیریت بحران کشور در صورت امکان تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز ماشین‌آلات و امکانات لازم در زمان وقوع سیل به این استان کمک کند.

استاندار گلستان با بیان اینکه احداث کانال عرضی در اراضی شیب‌دار یکی از مصوبات مهم این جلسه است، خاطرنشان کرد: به علت احداث نکردن کانال عرضی در اراضی شیب‌دار طی پنج سال اخیر شاهد وقوع سیلاب در بالادست هستیم.

زنگانه با بیان اینکه طرح جامع آبخیزداری به عنوان یک طرح اولویت‌دار در گلستان اجرا شود، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی مرتبط با محوریت بنیاد مسکن موظف هستند ضمن احداث کانال عرضی هرگونه شخم زدن در این اراضی را ممنوع و طرح‌های خاک‌ورزی را در این اراضی اجرا کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن موظف است تا از استانداردهای خود در ساخت‌وسازها صیانت کند، اضافه کرد: هر دهیاری که در برابر ساخت‌وساز غیرمجاز و دست‌درازی به اراضی طبیعی سکوت کند، بلافاصله عزل خواهد شد.

استاندار گلستان با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در کلاله در سال‌های گذشته، خاطرنشان‌کرد: به علت ترک فعل مدیران قبلی، کانال‌های انتقال آب پر و روی آن ساخت‌وساز انجام شد. لازم است فرمانداران در اسرع وقت نسبت به ترک فعل مدیران سابق به عنوان مدعی‌العموم در دادستانی پرونده شکایت تنظیم کنند.

زنگانه ضمن ابراز خرسندی از لایروبی بعضی رودخانه‌های استان در قالب طرح شهید لولایی، گفت: پیشنهاد می‌شود این ایده خلاق با اولویت شرق گلستان، به دلیل وقوع سیل و با تخصیص ۵۰ میلیارد تومان در سفر دوم رئیس‌جمهور اجرایی شود.

کد خبر 703398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.