پاتوق‌های فرهنگی در تیران با محوریت جوانان و نوجوانان تشکیل می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: پاتوق‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان با محوریت و برنامه ریزی جوانان و نوجوانان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی معینی عصر _شنبه بیستم آبان‌ماه_ در نشست با منتخبان تشکل‌های مردم نهاد مجری طرح اوقات فراغت تابستان تیران و کرون در محل سالن اجتماعات هیأت فوتبال این شهرستان اظهار کرد: تشکیل و فعال سازی تشکل‌های مردمی با هدف اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، ورزشی و اوقات فراغت سیاست حوزه فرهنگی و جوانان شهرستان برای پویایی در برنامه‌ها و رسیدن به نیازهای این قشر است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت تشکل‌ها و اعضای آنها در رسیدن به اهداف کلان شهرستان استفاده کرد، افزود: تشکیل پاتوق‌های فرهنگی و هنری شامل جلسات و کارگاه‌های آموزشی، ارتقا سطح دانش و باورها، برگزاری مسابقات ورزشی، رویدادهای هنری و برنامه‌های دیجیتال با محوریت و نقش آفرینی جوانان و نوجوانان انجام خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون ادامه داد: پاتوق‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان با محوریت و برنامه‌ریزی جوانان و نوجوانان تشکیل و دستگاه‌های اداری حامی جریان‌ها مردمی خواهند بود.

وی با بیان اینکه تقویت تعامل ادارات و نهادهای دولتی با نسل جدید لازم است، تصریح کرد: برگزاری جلسات مشترک و گفتگو بین جوانان و نوجوانان و مسئولان زمینه رفع نیازها و پاسخگویی به مشکلات را فراهم می‌کند.

معینی اذعان داشت: نیازها و توانایی‌های نسل جدید در ارتباط با آنان شناسایی خواهد شد و در بسیاری از موارد آنان ایده‌های جذابی دارند که با حمایت متولیان امر به ثمر خواهد نشست.

وی راه اندازی جاده سلامت و محیط‌های بازی در پارک‌ها و بوستان را از جمله نیازهای این قشر بیان کرد و یادآور شد: با توجه به توسعه فناوری‌های نوین کمک به شناسایی استعدادهای این حوزه و جهت دهی مناسب لازم است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون اضافه کرد: راه اندازی مراکز بازی و مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی برای اوقات فراغت این قشر نیاز بوده و باید بخش خصوصی در این باره فعال و وارد عرصه سرمایه گذاری شود.

وی پاسخگویی به سوالات و شبهات، بسط و گسترش فرهنگ‌های ناب اسلامی را نیاز امروز جامعه خواند و اظهار کرد: فرهنگ سازی به اقدام اثرگذار و موفق نیاز دارد و نباید به صرف سخنرانی و رفع تکلیف باشد.

بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و نوجوانان در توسعه اجتماعی

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون در بخشی از این نشست به نیازسنجی و استعداد شناسی اشاره کرد و گفت: این موضوع در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته و باعث شده تا مسیر پیشرفت برای نوجوانان روشن نشود و آزمون و خطاها افزایش یابد.

جواد بهارلویی با بیان اینکه نشاط اجتماعی دامنه گسترده‌ای دارد، افزود: پیوستگی برنامه‌ها و رشد استعدادها و توانایی‌های فردی در رسیدن به این مؤلفه نقش داشته و از طرفی خود افراد جریان ایجاد نشاط را رقم می‌زنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ سازمان مردم نهاد توسط جوانان این شهرستان تشکیل شده، ادامه داد: نیازسنجی موضوعی در این منطقه صورت گرفته تا با مشارکت جوانان به آنها پرداخته شود و مؤسسات تخصصی راه اندازی شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان تیران و کرون تشکیل این نهادهای مردمی را فرصتی برای مشارکت بخشی به نسل جدید برای رفع نیازهای خود و همکاری در توسعه جامعه اعلام کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد دارای برنامه و چشم‌انداز مثل کانون نسل جوان فردا توانسته‌اند موفقیت‌هایی را در اجرای برنامه‌ها کسب کنند.

کد خبر 703361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.