امشب شاهد بارش شهابی تورید شمالی ۲۰۲۳ باشید

نرخ ساعتی سرسویی (ZHR) بارش شهابی تورید شمالی ۲۰۲۳ تقریباً پنج است، البته این نرخ ساعتی با فرض یک آسمان کاملاً تاریک محاسبه می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بارش شهابی تورید شمالی از بیستم اکتبر تا دهم دسامبر فعال خواهد بود و اوج آن حدود یکشنبه _بیست‌ویکم آبان‌ماه_ رخ خواهد داد. در طول این دوره هر زمان که نقطه تابش شهاب باران در صورت فلکی ثور بالای افق باشد، احتمال دید شهاب‌ها بیشتر خواهد بود، نقطه تابشی شهاب باران از اصفهان در تمام طول شب بر فراز افق است، بنابراین تمام ساعات تاریکی فعال خواهد بود.

احتمالاً بهترین زمان برای مشاهده شهاب‌ها حوالی ساعت ۰۱:۰۰ است؛ زمانی که نقطه تابش در بالاترین حد خود در آسمان قرار دارد. در این زمان، چرخش زمین، اصفهان را در سمت بهینه در جهت شهاب‌های ورودی می‌چرخاند و تعداد شهاب‌هایی که به صورت عمودی به سمت پایین می‌بارد را به حداکثر می‌رساند. در زمان‌های دیگر، شهاب‌های کمتری بر فراز آسمان اصفهان می‌سوزند و تمایل دارند با زاویه مایل وارد جو شوند.

نرخ ساعتی سرسویی (ZHR) بارش شهابی تورید شمالی ۲۰۲۳ تقریباً پنج است البته این نرخ ساعتی با فرض یک آسمان کاملاً تاریک محاسبه می‌شود و در عمل تعداد شهاب‌هایی که مشاهده می‌کنید، کمتر خواهد بود. اوج بارش شهابی نزدیک به پدیده ماه نو خواهد بود، بنابراین نور ماه کمترین تداخل را ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 703346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.