احداث با کیفیت‌ترین تصفیه‌خانه پساب در شمال شهر اصفهان

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: بازچرخانی‌ آب‌های خاکستری یکی از اصول ساختمان‌های پایدار است که بر همین اساس تصفیه‌خانه‌های پساب را در شمال شهر اصفهان احداث کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمهدی حسینی صبح امروز _شنبه بیستم آبان_ در سی‌ودومین نشست گپ و گفت با رسانه‌ها با موضوع ساختمان‌های پایدار اظهار کرد: معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان همراه با معاونت معماری و شهرسازی پروژه ساختمان‌های پایدار را پیگیری کرده است.

وی افزود: اقداماتی که باید در شهر انجام شود را از شهرداری شروع کردیم، لایحه‌هایی مصوب شده است که تلاش کردیم برای ساختمان‌های شهرداری اجرا کنیم.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح شهر خورشیدی در ساختمان‌های بخش خصوصی و شهروندان، ادامه داد: حدود ۲۰۰ ساختمان اداری و خدماتی شهرداری مجهز به سیستم‌های تأمین انرژی خورشیدی است و از این لحاظ شهرداری اصفهان پیشتاز است و رتبه اول توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را در سال گذشته کسب کرده است.

حسینی تصریح کرد: طبق برنامه‌ای که تدوین شده است، شهرداری اصفهان در ۱۰ سال آینده به شهرداری انرژی صفر تبدیل می‌شود و تمام انرژی مورد نیاز را از پنل‌های خورشیدی تولید خواهد کرد که در کشور منحصر به فرد است.

وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا ۴۳ کشور به فرایند انرژی صفر پیوسته‌اند که اصفهان یکی از آن‌ها است، خاطرنشان کرد: این کشورها در مدت زمان مشخص و طی یک برنامه مشخص معادل مصرف انرژی خود را از انرژی‌های پاک تأمین خواهند کرد.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به بازچرخانی آب‌های خاکستری گفت: این اقدام که یکی از اصول ساختمان‌های پایدار است را از شهرداری شروع کرده‌ایم و یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین تصفیه‌خانه‌های پساب را در شمال شهر اصفهان احداث کردیم که با تکنولوژی نانو اوزن کیفیت پساب را در بهترین رده برای استفاده از فضای سبز قرار می‌دهد.

کد خبر 703333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.