درصد بسیار کمی از ساختمان‌ها مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان‌ را رعایت می‌کنند

نایب رئیس انجمن صنفی معماران اصفهان گفت: در کشور ما ضوابط مشخصی داریم که نیاز به تکمیل دارد، اما در عمل شاهد اجرای این ضوابط نیستیم و درصد بسیار کمی از ساختمان‌ها مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان که جزو مقررات الزامی ساختمان است را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد بهاروند صبح امروز_شنبه بیستم آبان_ در سی‌ودومین نشست گپ و گفت با رسانه‌ها با موضوع ساختمان‌های پایدار اظهار کرد: آن پایداری که به دنبال آن هستیم پایداری سه‌گانه به معنای توازن است، توازنی که در بخش‌های محیطی، اقتصادی و اجتماعی باید به‌صورت همزمان رخ دهد.

وی افزود: در کشور ما ضوابط مشخصی داریم که نیاز به تکمیل دارد، اما در عمل شاهد اجرای این ضوابط نیستیم و درصد بسیار کمی از ساختمان‌ها مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان که جزو مقررات الزامی ساختمان است را رعایت می‌کنند.

رئیس دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با بیان اینکه اقدامات خوبی در مرکز تحقیقات و معاونت معماری و شهرسازی استان صورت گرفته است، گفت: دانشگاه نیز بنا بر رسالتی که دارد گام‌هایی برمی‌دارد تا در حوزه‌های ساختمانی مؤثر باشد.

بهاروند با اشاره به اینکه روند کنونی دانشگاه‌ها مربوط به تغییر نگاهی است که دانشگاه نسبت به مباحث نظری و تئوری دارد، ادامه داد: پیش از این نسل‌های اول، دوم و سوم دانشگاه بر آموزش و پژوهش تمرکز داشته است، اما در حال حاضر در دانشگاه به دنبال کارآفرینی و افزایش مهارت دانشجویان هستیم، به همین دلیل نگاه از مبانی نظری صد درصد دانشگاهی تغییر پیدا کرده است و به سمت مباحث مهارتی و حرفه‌ای پیش می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه معماری یا شهرسازی پایدار نیز در همین حوزه تعریف می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم در همایشی که در پانزدهم و شانزدهم سال جاری خواهیم داشت بتوانیم همراه با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و هر شخصی که با حوزه ساختمانی در ارتباط است، گام مؤثری برداریم و در سال‌های آینده روزهای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را کاهش دهیم، روند تعطیلی به سمت نزولی پیش رود تا در آینده شرایط را به ایده‌آل نزدیک کنیم.

نایب رئیس انجمن صنفی معماران اصفهان با بیان اینکه مسیر برگشت تغییرات اقلیمی که به سرعت اتفاق می‌افتد به سختی طی می‌شود، تصریح کرد: گاهی اتفاقاتی می‌افتد که برای بازگشت به نقطه قبلی مجبور می‌شویم چند برابر وقت و انرژی صرف کنیم تا بتوانیم شرایط را به حالت ایده‌آل برگردانیم.

کد خبر 703322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.