ابلاغ ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار از مصوبات سفر رئیس‌جمهور برای ساماندهی فاضلاب کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی فاضلاب استان در نظر گرفته شد که قرار است به‌زودی از سوی دفتر رئیس‌جمهور این میزان اعتبار ابلاغ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا کردستان، محمد فرهاد اظهار کرد: به منظور حفظ و حراست از سد ژاوه به عنوان یک منبع مهم تأمین آب باید فاضلاب روستاهای بالادست این سد ساماندهی شود تا هم حفظ و حراست از محیط زیست انجام و هم از ورود فاضلاب به کاسه سد ژاوه جلوگیری شود.

وی افزود: در این راستا پروژه ارتقای کمی و کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا و در سفر اخیر رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید که اجرای این پروژه نیز با هدف حفظ سلامت آب سد ژاوه بود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با هدف اجرای شبکه جمع‌ آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج و نیز ساماندهی فاضلاب نواحی منفصل شهری سنندج و روستاهای بالادست سد ژاوه، ۶۰۰ میلیارد تومان منظور شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۶۰۰ میلیارد تومان، ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل تصفیه خانه‌های فاضلاب مریوان و دیواندره و همچنین باقیمانده طلب پیمانکار تصفیه خانه فاضلاب سنندج نیز از سوی دفتر رئیس‌جمهور قرار است ابلاغ شود.

فرهاد با بیان اینکه در مجموع ۹ هزار میلیارد ریال برای ساماندهی فاضلاب استان اختصاص یافته است، افزود: امیدواریم پس از جذب و هزینه این مبلغ به حوزه فاضلاب استان، شاهد رشد و ارتقای چشمگیر شاخص‌های این حوزه باشیم،

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های تصفیه‌خانه آب شهر دیواندره و طرح ارتقای کمی و کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج با هزینه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به صورت همزمان با سایر طرح‌های وزارت نیرو در کردستان هفته گذشته توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 703307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.