دانشگاه کردستان در جمع دانشگاه‌های برتر آسیا قرار گرفت

رئیس دانشگاه کردستان گفت: بر اساس نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی کیو اس ۲۰۲۴، دانشگاه کردستان برای نخستین بار موفق به حضور در لیست دانشگاه‌های برتر آسیایی و کسب جایگاه ۳۰۰-۲۹۱ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سنندج و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، حامد قادرزاده اظهار کرد: نظام رتبه‌بندی (QS) یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاه‌ها است که هرساله دانشگاه‌های برتر جهان را معرفی می‌کند.

وی افزود: این نظام رتبه‌بندی از سال ۲۰۰۴ دانشگاه‌های جهان را با استفاده از شش شاخص ارزیابی و لیست دانشگاه‌های برتر را منتشر می‌کند که اطلاعات موردنیاز این نظام رتبه‌بندی از طریق نظرسنجی از صاحب‌نظران حوزه‌ای موضوعی، نظرسنجی از کارفرمایان، پایگاه استنادی اسکوپوس و پرسشنامه تکمیل شده توسط دانشگاه‌ها گردآوری می‌شود.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: در لیست رتبه‌بندی کیو اس دانشگاه‌های منطقه آسیا در سال ۲۰۲۴‌، تعداد ۸۵۷ دانشگاه از کشورهای بنگلادش، برونئی، چین، هنگ کنگ، هند، اندونزی، ایران، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، ماکائو، مالزی، مغولستان، پاکستان، فیلیپین، سنگاپور، کره جنوبی، سریلانکا، تایوان، تاجیکستان، تایلند، ازبکستان، ویتنام حضور دارند.

قادرزاده خاطرنشان کرد: اسامی ۳۱ دانشگاه ایرانی نیز در این رتبه‌بندی به چشم می‌خورد که دانشگاه کردستان با کسب رتبه ۱۵ در بین دانشگاه‌های ایرانی (جامع، صنعتی)، رتبه ۶۷ دانشگاه‌های منطقه آسیای جنوبی و رتبه کلی ۳۰۰-۲۹۱ در بین دانشگاه‌های برتر آسیا قرار گرفت.

کد خبر 703301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.