روند افزایشی هک صفحات اینستاگرام / مراقب باشید

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از افزایش گزارش‌های هک شدن صفحات شخصی افراد در اینستاگرام به علت استفاده از رمزهای عبور ساده و غیرایمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: به تازگی شاهد گزارش‌های زیادی از هک شدن افراد در اینستاگرام هستیم که عامل اصلی آن انتخاب رمز عبور ساده، مانند شماره تلفن همراه است.

وی افزود: دارندگان صفحات اینستاگرام با انتخاب رمز عبور ساده و نداشتن توجه به تنظیمات امنیتی و فعال نکردن احراز هویت دو مرحله‌ای راه را برای نفوذ هکرها به گوشی خود باز می‌کنند و به راحتی هک می‌شوند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این‌گونه از جرایم، مجرمان پس از دسترسی به حساب کاربری افراد در اینستاگرام، اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی با ذکر مبلغ و شماره کارت به تمام دوستان و دنبال کننده‌های قربانی می‌کنند یا با بارگزاری تصاویر و محتوای نامناسب موجب هتک حیثیت افراد می‌شود.

وی ادامه داد: پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی از تنظیمات امنیتی برخوردار هستند، اما شاهد این هستیم که شهروندان به دلیل نداشتن توجه به تنظیمات امنیتی حساب‌های کاربری آنها هک می‌شود، لذا برای مصون ماندن از این آسیب‌ها قبل از استفاده از هر پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی باید تنظیمات امنیتی آن را انجام دهند و رمزهایی که در بستر اینستاگرام استفاده می‌کنند از حروف ارقام و علائم به صورت ترکیبی باشد و احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش شهروندان در فضای مجازی است.

کد خبر 703291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.