فرهنگ‌سازی و تشویق اثربخشی بیشتری نسبت به تهدید و جریمه دارد

رئیس بخش انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: پس از گذشت سال‌های زیاد بررسی در زمینه ویرایش مبحث ۱۹ و راهنماهای آن و سرو سبز به این نتیجه رسیدند که فرهنگ‌سازی و تشویق اثربخشی بیشتری نسبت به تهدید و جریمه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهروز محمدکاری امروز_شنبه بیستم آبان_ در سی‌ودومین نشست گپ و گفت با رسانه‌ها با موضوع ساختمان‌های پایدار با اشاره به احداث ساختمان‌های سبز، اظهار کرد: استان‌های کمی وجود دارد که این گام اول را برمی‌دارند و ساختمان سبز در آینده نزدیک به نام استان اصفهان و سایر استان‌های پیشگام در این زمینه ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت سال‌های زیاد بررسی در زمینه ویرایش مبحث ۱۹ و راهنماهای آن و سرو سبز به این نتیجه رسیدند که فرهنگ‌سازی و تشویق اثربخشی بیشتری نسبت به تهدید و جریمه دارد، افزود: طی یک سال اخیر در مرکز راه، تحقیقات و شهرسازی بیشترین انرژی بر راه‌اندازی تعدادی پروژه پایلوت در نقاط مختلف کشور صرف می‌شود، یک پروژه ساختمان سبز در مشهد آغاز شده و راه و شهرسازی زنجان و سمنان در این زمینه پیگیر هستند.

رئیس بخش انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به پیش قدم شدن سازمان‌های دولتی در احداث ساختمان‌های سبز ادامه داد: اولین بانی این اقدام سازمان ملی زمین و مرکز بود، ساختمان‌های کم انرژی نیز در نقاط مختلفی به صورت مقطعی انجام شده است، اما امیدوارم در اصفهان و در آینده‌ای نزدیک به‌صورت هماهنگ انجام شود و شاهد نمود آن در سطح ملی باشیم، همچنین در تهران و اهواز چند پروژه در این زمینه آغاز می‌شود.

کاری با اشاره به برگزاری همایش ملی پایداری در محیط‌های انسان‌ساخت در آذر سال جاری گفت: برگزاری این همایش در اصفهان می‌تواند موجب تحقق اساسی این امر در کشور باشد، البته هنوز جای کار بسیار وجود دارد، برای مثال استاندارد مصالح سبز هنوز جای کار دارد.

وی با بیان اینکه در سرو سبز دستورالعمل‌های کلی وجود دارد، اما باید به‌صورت دقیق و نظام‌یافته تمایز بین سیستم‌ها و متریال‌ها وجود داشته باشد تا بتوانیم این امر را محقق کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه سرو سبز برای ساختمان‌های جدیدالاحداث اجرا می‌شود، در خصوص ساختمان‌های موجود جای کار بسیاری وجود دارد.

کد خبر 703290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.