جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت ۱۴۰۲

بر اساس گفته مسئولان نتایج اولیه آزمون استخدام وزارت بهداشت و درمان امروز (یکشنبه) اعلام خواهد شد تا طبق این آزمون در ۶۴ رشته شغلی نیروی انسانی لازم جذب شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون استخدام وزارت بهداشت و درمان بیست‌وهشتم مهر برگزار شد، بر اساس اعلام مسئولان ذی‌ربط نتایج اولیه این آزمون امروز، یکشنبه بیست‌ویکم آبان اعلام می‌شود، همچنین طبق گفته مدیرکل مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت نتایج اعلام شده سه برابر ظرفیت خواهد بود، بنابراین به تناسب شرکت‌کنندگان در دانشگاه‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ روز به دانشگاه‌ها فرصت داده می‌شود تا اطلاعات اولیه شرکت‌کنندگان را با شرایط آزمون تطبیق دهند و صحت اطلاعات ثبت شده محرز شود و افرادی که واجد شرایط هستند، انتخاب خواهند شد، امروز نیز جهاد دانشگاهی اعلام کرده است که نتایج اولیه آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌زودی اعلام می‌شود، لازم به ذکر است که بیش از ۷۷ هزار نفر از داوطلبان این آزمون را زنان و حدود ۲۴ هزار نفر را مردان تشکیل می‌دهند، آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب نیروی انسانی در ۶۴ رشته شغلی برگزار شده است.

برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب نیروی انسانی در ۶۴ رشته شغلی

احمد عبدی‌پور، مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با بیان اینکه اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منوط به اعلام نتایج «امتیاز کرونای داوطلبان» توسط این وزاتخانه است، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد داوطلبان این آزمون ادعا کرده‌اند که مشمول دریافت امتیاز دوران کرونا می‌شوند. صحت و راستی‌آزمایی برخورداری از امتیاز کرونا باید توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی تأیید شود.

وی ادامه داد: لیست افرادی که مدعی برخورداری از امتیاز کرونا هستند، پس از پایان ثبت‌نام در این آزمون استخدامی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است، ۷۲ ساعت پس از اعلام نتایج امتیاز کرونا توسط وزارت بهداشت به مرکز آزمون جهاد دانشگاهی، نتایج اولیه این آزمون در پروفایل داوطلبان بارگذاری می‌شود. مقرر شده است نتایج راستی‌آزمایی امتیاز کرونای داوطلبان طی روزهای اخیر اعلام شود.

مدیر مرکز آزمون جهاد دانشگاهی با بیان اینکه آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیست‌وهشتم مهر در ۵۲ شهر و به میزبانی ۱۰۱ حوزه و ۲۱۳ زیرحوزه امتحانی برگزار شد، اضافه کرد: این آزمون استخدامی در تمام مراکز استان‌ها و بعضی از شهرهای منتخب کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱۱ هزار نفر متقاضی شرکت در آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بودند، افزود: حدود ۱۰۵ هزار نفر از متقاضیان شرکت در این آزمون استخدامی که معادل ۹۵ درصد کل داوطلبان هستند، کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کردند، دریافت ۹۵ درصدی کارت ورود به جلسه در آزمون‌های استخدامی بی‌نظیر به حساب می‌آید.

عبدی‌پور درباره جامعه آماری شرکت‌کنندگان اظهار کرد: حدود ۱۰۵ هزار نفر کارت ورود به جلسه را دریافت کردند که از این تعداد، بیش از ۷۷ هزار نفر را زنان و حدود ۲۴ هزار نفر را مردان تشکیل می‌دهند، آزمون استخدامی وزارت بهداشت برای جذب نیروی انسانی در ۶۴ رشته شغلی برگزار شد، تمام مشاغل کارشناسی و مورد نیاز وزارت بهداشت به جز رشته‌های تخصصی درمانی از طریق این آزمون جذب می‌شوند.

مهلت ۱۰ تا ۲۰ روزه به دانشگاه‌ها برای صحت‌سنجی اطلاعات داوطلبان آزمون استخدامی وزارت بهداشت

سیف‌الله مرادی، مدیرکل مدیریت منابع انسانی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس آزمونی که بیست‌وهشتم مهر برگزار شد، بیست‌ویکم آبان نتایج اولیه کتبی آن اعلام می‌شود که نتایج اعلام شده سه برابر ظرفیت خواهد بود، بنابراین به تناسب شرکت‌کنندگان در دانشگاه‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ روز به دانشگاه‌ها فرصت می‌دهیم تا اطلاعات اولیه شرکت‌کنندگان را با شرایط آزمون تطبیق دهند و صحت اطلاعات ثبت شده محرز شود و افرادی که واجد شرایط هستند، انتخاب خواهند شد.

وی افزود: پس از بررسی اولیه با اعلام سه برابر ظرفیت، افراد برای مصاحبه‌های عمومی و تخصصی استخدام که به آن‌ها اعلام شده است، فراخوان می‌شوند، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی ۷۰ روز زمان لازم است برای اینکه مصاحبه‌های تخصصی و عمومی و گزینش انجام شود.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: تلاش می‌کنیم افراد گزینش شده تا پایان سال و در محل‌های مورد نظر برای خدمت، فعالیت خود را آغاز کنند، استخدام‌هایی که مراحل آن در حال طی شدن است، به دلیل کمبود نیروی انسانی نیست، بلکه بر اساس پروژه‌های جدیدی که در مناطق مختلف برای توسعه و ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت و درمانی تعریف و اجرا شده است، نیروهای جدید جذب و استخدام می‌شوند تا در این مراکز مشغول فعالیت شوند.

وی ادامه داد: برای تأمین کمبود نیروی انسانی در بیمارستان‌ها و سایر بخش‌های درمانی که نیروهای آن بازنشسته می‌شوند، در مراحل بعد بررسی خواهد شد که مقرر شده است تا بخش دیگر کمبود نیروی انسانی در مراحل بعد پوشش داده شود.

مرادی گفت: برای تأمین نیروی انسانی پروژه‌های جدید حدود ۷۵ هزار نفر مجوز لازم است که در مرحله نخست ۲۵ هزار نفر برای پروژه‌های جدید استخدام می‌شوند و مجوز استخدام ۵۰ هزار نفر باقی‌مانده بعد از بررسی‌های فنی و کارشناسی صادر می‌شود و پس از صدور مجوز فراخوان استخدام انجام خواهد شد.

وی درباره به‌کارگیری نیروهای گزینش شده در آزمون استخدامی خاطرنشان کرد: افراد در تمام رشته‌های بهداشتی، درمانی، تخصصی به‌کار گرفته می‌شوند، البته تعدادی نیز در بخش‌های اداری و مالی مشغول به فعالیت خواهند شد.

کد خبر 703287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • shokofeh IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    5 8
    ینی تا شب جوابا میاد؟؟؟
  • Hasti IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 1
    چرا اینقدر مطمئن گفتید یکشنبه نتایج میاد؟
  • انسانیت IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 0
    سلام ووقت بخیر امروز خیر.چون جایی خوندم که تا هنوز امتیازات کرونا نرسه نمیتونن اعلام کنن. وظاهرا هنوز گزارش وامتیاز کرونا نرسیده. البته امروز برسه 72 ساعت میذارند روی سایت
  • محمد IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    2 0
    امتیازها نه خیلی کم بودن امتیاز کرونا هم اضافه شد