تحصن کادر درمان انگلیس در حمایت از غزه + عکس

کارکنان بخش درمان و بیمارستان‌های انگلیس در اعتراض به کشتار پزشکان و پرستاران غزه در بمباران‌های رژیم صهیونیستی، دست به تحصن زدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از گاردین، شماری از کارکنان بخش درمان و بیمارستان‌های انگلیس در اعتراض به کشتار هم‌قطارانشان در غزه در جریان بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی، مقابل دفتر نخست‌وزیری لندن تحصن کردند.

معترضان با در دست داشتن تصاویر حدود ۲۰۰ تن از کادر درمان در بیمارستان‌های غزه در بمباران‌های رژیم صهیونیستی، از ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس خواستند تا برای برقراری آتش‌بس فوری، اقدام کند.

کارکنان بخش درمان انگلیس با یونیفرم بیمارستان مقابل دفتر سوناک در خیابان داونینگ تحصن کردند. همچنین بسیاری از تحصن‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نام یکی از حدود ۲۰۰ کادر پزشکی شهید شده در غزه، نوشته شده بود.

سازمان‌دهندگان این تحصن گفته‌اند که در زمان چاپ اسامی روی برگه‌ها، چندین و چند نفر دیگر از کادر درمان در غزه به شهادت رسیده‌اند. به نوشته گاردین، بسیاری از آنها روپوش بیمارستان به تن داشته و بسیاری مستقیم از شیفت به تحصن اضافه شده بودند. تحصن‌کنندگان پیش از خواندن نام کادر درمان کشته شده در حملات صهیونیست‌ها، یک دقیقه سکوت کردند و در ادامه فریاد «آتش‌بس، همین حالا» سر دادند.

رژیم صهیونیستی همچنان به بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه ادامه می‌دهد، به‌طوری که بیمارستان الشفاء، بزرگ‌ترین بیمارستان این شهر دیروز (جمعه) هدف بمباران اسرائیل قرار گرفت.

پس از عملیات بزرگ حماس موسوم به «طوفان‌الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (پانزدهم مهر)، اشغالگران حملات گسترده‌ای را علیه غزه انجام داده‌اند. در پی این تجاوزها، تاکنون شمار شهدای غزه به بیش از ۱۱ هزار نفر نفر از جمله بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ کودک و شمار زخمی‌ها نیز به ۲۷ هزار تن رسیده است.

کد خبر 703241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.