لزوم صادرات محصولات با ارزش بالا

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: یکی از نیازهای ضروری کشور آن است که صادرات محصولات با ارزش بالا را افزایش دهیم تا یک دلار سرمایه‌گذاری باعث صد دلار درآمد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزین فردیس ظهر امروز _ شنبه بیستم آبان _ در آئین افتتاحیه چهارمین دوره شتاب دهی صادرات اظهار کرد: جمع اعضای بردار، بسیار مهم و دارای کارکرد یک خانواده است زیرا هنگامی که افرادی با تجربه‌های مختلف در گذشته کنار هم جمع می‌شدند، ظرفیت کار گروهی فوق العاده‌ای داشتند.

وی با اشاره به اهمیت کسب و کارهای نتورک در دنیا افزود: با بررسی و مرور وضعیت بازار کسب‌وکار می‌توان به اهمیت صادرات پی برد، کلیدی‌ترین موضوع برای تبدیل شدن به یک صادرکننده توجه به این نکته است که در کشورمان سال‌هاست تورم با نرخ بالا وجود دارد که در سال‌های اخیر رکود نیز به آن اضافه شده است.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه قدرت خرید جامعه مصرف‌کننده ایرانی به شدت رو به کاهش است گفت: در این شرایط رقابت با دیگر رقیبان بازار روزبه‌روز دشوارتر می‌شود، با این حال مهم‌ترین دلیلی که برای برگزاری این دوره و آموزش صادرکنندگان موفق دنبال شده این است که پیدا کردن بازارهای دیگری خارج از ایران در گام نخست باعث بهبود شرایط صادرکننده می‌شود و زمینه حضور دیگر تجار را نیز فراهم می‌کند.

فردیس با اشاره به اهمیت صادرات برای اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به شدت طرفیت حل‌مساله در سطح جامعه چه در بخش دولتی و چه خصوصی کاهش یافته است در نتیجه محیط کسب‌وکار به وضعیت نامناسب خود ادامه می‌دهد و افراد به جای زمان‌گذاری برای پیشرفت و توانمندسازی، مرتب در حال رفع موانع هستند بنابراین در مقیاس جهانی از رقبا عقب خواهیم افتاد.

وی صادرات را نیازمند تولید محصولات با کیفیت جهانی دانست و ادامه داد: نبودن در لیگ دسته بدتر جهانی به این معناست که هنوز با استانداردهای بازار داخلی کار می‌کنیم اما برای آنکه در بازارهای خارجی اجازه حضور و فعالیت داشته باشیم ناچاریم پیشرفت‌هایی در این زمینه داشته باشیم.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران یادگیری و هماهنگی با استانداردهای جهانی را عامل رشد سرمایه‌گذاران، کارکنان و همه افراد زنجیره تولید معرفی کرد و گفت: در سال‌های گذشته فشار برای دریافت مالیات افزایش یافته است که با وجود یک‌سری شرایط حاکم بر کشور تعداد دفعات مراجعه به سازمان مالیاتی بیشتر می‌شود اما صادرکنندگان گرفتاری با سازمان امور مالیاتی نخواهند داشت که این موضوع باعث شده است آنها مدتی آسودگی خاطر داشته باشند خبری از تسهیلات بانکی و مسکن‌های بانکی در دوره‌ای که می‌تواند منجر به رانت شود نخواهد بود.

وی فعالیت در شرایط تورم ۵۰ درصدی را فرصتی برای صادرکنندگان بیان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه دیگر منابع ارزان قیمتی مانند آبی، گاز، گازوئیل و انرژی وجود ندارد، ناچار به تلاش بیشتری هستیم تا بتوانیم از بازارهای روبه‌رشد دنیا سهمی به دست آوریم وگرنه هر روز در فقر همدیگر شریک می‌شویم.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تشدید مهاجرت در طبقه متوسط جامعه اظهار کرد: همه این‌ها دلایلی است که باید به صادرات خود بیشتر توجه کنیم تا بتوانیم نیروی انسانی توانمند و بنگاه یا اعضای خانواده خود را حفظ کنیم.

فردیس صادرات را یکی از معدود راه‌کارهای بهبود شرایط اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت: با کنار هم قرار گرفتن صادرکنندگان، تولیدکنندگان و تجارت داخلی وضعیت بسیاری از کسب و کارها بهبود پیدا خواهد کرد همچنین اعتقاد دارم که در کشور تشکیلاتی بهتر از این بردار وجود ندارد به همین دلیل خواستار پیاده‌سازی تجربه بردار اصفهان در تهران هستیم.

وی فعالیت این بردار را عامل کمک به رشد صادرات اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای ضروری کشور آن است که صادرات محصولات با ارزش بالا را افزایش دهیم تا یک دلار سرمایه گذاری باعث صد دلار درآمد شود، همچنین لازم است بردارها در زمینه صادرات، محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر، تجهیزات حوزه‌های ماکرو الکترونیک، نانو فناوری‌های پیشرفته و فناوری‌های خاص فعالیت کنند.

کد خبر 703235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.