سهم ۵ درصدی اصفهان از صادرات کشور

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: حدود پنج درصد صادرات کشور را محصولات اصفهان تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر کشانی پیش از ظهر امروز _شنبه بیستم آبان_ در افتتاحیه دوره چهارم شتاب‌دهی صادرات با اشاره به اهمیت موضوع توسعه صادرات و رشد صادرات توسط شتاب‌دهنده، شرکت‌ها و مجموعه فعالان اقتصادی اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان حدود هفت درصد جمعیت کشور را دارد، همچنین این استان، حدود هفت درصد وسعت کشور و ۱۱ درصد اقتصاد بدون نفت کشور از تولید محصولات کشاورزی و صنعتی را در اختیار دارد.

وی آمار صادرات غیرنفتی از گمرکات اصفهان شامل فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، کاشان و پالایشگاه را ۲.۹ درصد برشمرد و افزود: مقدار قابل توجهی از صادرات اصفهان از مرزهای دیگری انجام می‌شود، مثل صادرات فلفل دلمه که از مرزهای شمالی صورت می‌گیرد و اگر این مقدار را به عدد سهم اصفهان اضافه کنیم، می‌توان گفت حدود ۵ درصد صادرات کشور را محصولات اصفهان اختصاص می‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان این میزان صادرات اصفهان را دارای اختلاف معناداری با سهم ۱۱ درصدی اصفهان در اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: آمار صادرات اصفهان بیش از دو برابر با سهم استان در اقتصاد تفاوت دارد و یکی از راهکارهای جبران این فاصله آن است که نسل آینده متقاضی فعالیت، در حوزه صادرات دور هم جمع شوند.

کشانی آموزش و گردهمایی صادرکنندگان استان را دو دستاورد مهم شتاب‌دهنده بُردار معرفی کرد و گفت: دور هم جمع شدن تیم‌های فعال در این بخش زمینه‌ساز تجربه کار تیمی بهتر برای آینده خواهد شد که بُردار این کار را به خوبی انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت رسانه‌های مختلف دنیا برای سیاه‌نمایی درباره وضعیت کشور ادامه داد: در چنین شرایطی حتی اگر بتوانیم یک جوان را امیدوار به ماندن در کشور کنیم به تنهایی دستاورد قابل تقدیری است و اینکه بُردار، ۷۰ تیم و شرکت را برای شتاب‌دهی صادرات دور خود جمع کرده است، جای قدردانی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: موضوع مهم در این زمینه آن است که این شرکت‌ها را رها نکنیم و در موضوعات مختلف از کارت بازرگانی تا سایر نیازها از آن‌ها حمایت کنیم.

کشانی تمرکز فعالیت‌های این دوره اتاق بازرگانی اصفهان را بر موضوع صادرات اعلام کرد و گفت: به این نتیجه رسیدیم که اگر مشکل صادرات حل شود، زمینه حل بسیاری از مشکلات از جمله تأمین ارز مورد نیاز برای تأمین قطعات و مواد اولیه تولیدکنندگان داخلی فراهم خواهد شد.

کد خبر 703193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.