آیا مدارس روز یکشنبه تعطیل می‌شود؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به استمرار شرایط آلودگی هوا و سکون جو گفت: امروز (شنبه) نیز جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل و مصوبات آن به عموم مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه از صبح امروز _شنبه بیستم آبان_ شاخص آلودگی هوای اصفهان در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان بوده است، اظهار کرد: با تشدید و استمرار شرایط آلایندگی‌ها، جلسه کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان به‌طور مستمر در حال برگزاری است تا برحسب وضعیت در خصوص نحوه فعالیت مدارس و سایر ارگان‌ها و بخش‌های مختلف تصمیم‌گیری شود، بنابراین امروز همچون روزهای گذشته با برگزاری این جلسه، نتایج نهایی مصوبات ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: با توجه به بررسی مؤلفه‌های جوی کنونی و اینکه سه روز پایانی هفته جاری (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) مدارس فعالیتی نداشتند، بنابراین در جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا، تصمیمی برای تعطیلی مدارس برای امروز اعمال نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در این جلسه مصوب شد؛ امروز بیستم آبان، هیچ‌گونه فعالیت ورزشی در فضای باز مدارس انجام نشود و برنامه صبحگاه مدارس و اردوها نیز برگزار نخواهد شد و دانش‌آموزان مکلف هستند از ماسک استفاده و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تشریح تشکیل جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان و ابلاغیه دستورات لازم به ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط برای جلوگیری از تشدید شرایط در روزهای پیش‌رو تصریح کرد: اداره حفاظت محیط زیست به عنوان مسئول پایش و نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا موظف شد با تقویت تیم‌های نظارتی و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی، وضعیت مناطق مختلف استان به‌ویژه صنایع متحرک و ثابت آن را پایش شبانه‌روزی کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان منوط به هشدار سازمان هواشناسی و اعلام وضعیت آلودگی میانگین شاخص‌های ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا از سوی اداره محیط‌زیست و درخواست مرکز بهداشت استان برای سلامتی عموم مردم است، با توجه به پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌ها در روزهای آینده، اعمال محدودیت برای روز یکشنبه، بیست‌ویکم آبان، امروز در کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوا مطرح، تصمیم‌گیری و اعلام خواهد شد.

وی گفت: به دنبال استمرار شرایط آلودگی هوا، پایداری جو، انباشت آلاینده‌های جوی و پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر استمرار آلودگی هوا طی روزهای آینده، امروز کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان با حضور اعضای اداره کل آموزش و پرورش، پلیس راهور، هواشناسی، محیط زیست، مرکز بهداشت، صنعت و معدن و سایر اعضا تشکیل خواهد شد تا در این جلسه با بررسی تمام مولفه‌ها و گرفتن تصمیمات بر اساس مصوبات، مشخص شود که کدام مکان، منطقه و شهرستانی در چه زمانی به دلیل وضعیت جوی و پیش‌بینی‌ها، تعطیل اعلام و فعالیت کدام مراکز صنعتی محدود شود.

شیشه‌فروش با اشاره به لزوم رعایت نکات مطرح شده در روزهایی که هوا آلوده است، افزود: استفاده عموم مردم از ماسک، نداشتن تردد غیرضروری در فضای باز، کاهش تردد خودروها، استفاده از حمل‌ونقل عمومی و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: طرح زوج و فرد در رینگ ترافیکی شهر اصفهان از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ تا پایان هفته جاری اجرایی خواهد شد.

کد خبر 703164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس DE ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    11 1
    درسته امروز شنبه معلم شیمی ما دو زنگ داشتیم زنگ دوم هم معلم حالش بد بردنش دکتر قبلش هم سرفه میکرد
  • Amir IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    11 0
    باسلام و خسته نباشید واقعا هوای شهر اصفهان بد است و صبح ها هوا انگار مه و تا ساعت سه و چهار کوه های جلوی خونمون پیدا نیست
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    17 2
    ما والدین بچه ها وقتی بیرون میرم چشمامون میسوزه و سردرد میگیریم چه برسه به این طفل معصوم ها ، سلامتی مهم تر از علمه لطفاً رسیدگی کنید .
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    کاش فردا تعطیل باشد که در این زمینه وجود ندارد
  • ناشناس IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    1 0
    هوای اصفهان خیلی بده حتی نمیشه تو این هوا نفس کشید
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    1 0
    هوای اصفهان بشدت الوده هست و بسیار خطرناک لطفا مدارسو تعطیل کنید
  • زهره IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    1 0
    والا بچه های ما که پنج شنبه رفتند مدرسه، چرا همش میگن پنجشنبه تعطیل تعطیل بوده؟؟؟؟؟
  • مهرداد IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    امروز هوای فولادشهر هم بسیار الوده بود به لطف کارخانه های ذوب اهن و فولاد مبارکه و....