اجرای نظام تعرفه‌گذاری پلکانی برای پرمصرفان انرژی

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به بیان توضیحاتی درباره استفاده بی‌رویه از انرژی در منازل مرفهان جامعه پرداخت و گفت: از سال گذشته نظام تعرفه‌گذاری پلکانی برای پرمصرفان جامعه اجرایی شد که نتایج خوبی به دنبال داشت.

محمد حسین دیده‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره هدررفت بالای گاز در منازل اظهار کرد: در منازل در فصل سرد سال انرژی به میزان خیلی زیادی هدررفت دارد، به عنوان مثال برخی از مردم از شومینه در منازل خود استفاده می‌کنند و به عنوان زیبایی از آن استفاده می‌کنند.

وی افزود: یا شوفاژ خانه‌ها اکثراً کاربری ندارد و پنج برابر بیش از سایر وسایل گرمایشی گاز استفاده می‌کنند. یا در زمستان‌ها مردم بخاری روشن می‌کنند و پنجره‌ها را هم باز می‌کنند و این نعمت خدایی را هدر می‌دهند.

این عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: در مقابل در کشورهای خارجی مثل آلمان مردم اجازه ندارند دمای هوای خانه را از ۲۰ درجه بالاتر ببرند و اگر از این میزان بیشتر استفاده کنند گازشان قطع می‌شود.

وی افزود: در مصرف باید وسایل سرمایشی و گرمایشی را استاندارد کنیم و بر میزان برداشت از چاه‌های گاز هم بیفزاییم.

دیده‌ور ادامه داد: از سوی دیگر برخی دیگر از مرفهان جامعه هستند که استفاده‌های لاکچری از گاز دارند مثل استخرهای روباز که باید برای این افراد که معدود هم هستند فکری شود.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: از سال گذشته هم نظام تعرفه‌گذاری پلکانی برای پرمصرفان جامعه اجرایی شد و نتایج خوبی هم داشت.

وی افزود: این مسئله باید برای فاز دوم برای افرادی که استفاده خیلی بالایی از گاز دارند هم اجرایی شود و به‌طور قطع قبوض میلیونی برای آن‌ها یا باعث تجدید نظر در استفاده از این انرژی خواهد شد تا این حجم از یارانه پنهان را دریافت نکنند و یا هزینه گزافی بابت این استفاده بپردازند.

کد خبر 703109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.