بازگشت ایران از مسابقات با ۴ مدال رنگارنگ

جام ریاست فدراسیون جهانی تکواندو به میزبانی کشور اردن با کسب چهار نشان رنگارنگ که یک مدال طلا و سه مدال برنز بود برای ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از فدراسیون تکواندو، پنجمین دوره رقابت‌های جام ریاست فدراسیون جهانی تکواندو در قاره آسیا (G2) به مدت دو روز از پنجشنبه، هجدهم آبان با حضور ۴۱۰ تکواندوکار به میزبانی کشور اردن در شهر امان آغاز شد و جمعه، نوزدهم آبان در روز دوم مسابقات، ابوالفضل زندی در وزن ۵۸- کیلوگرم موفق به کسب نشان ارزشمند برنز شد.

در روز پایانی رقابت‌ها تیم ایران سه نماینده داشت که ابتدا، ابوالفضل زندی در وزن ۵۸- کیلوگرم با قرعه استراحت مواجه شد و سپس برابر «حسام الامتی» از اردن در دو راند به برتری رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی «پو ین چن» حریف قدرتمند اهل چین تایپه را از پیش رو برداشت تا در نیمه‌نهایی حریف «پارک» نماینده عنوان‌دار کره جنوبی شود. زندی در این دیدار دو بر صفر برابر رقیب باخت و به نشان برنز این رقابت‌ها دست یافت.

در همین وزن و در سمت دیگر جدول، مهدی حاجی‌موسائی ابتدا استراحت کرد و سپس «عمار العمری» از اردن را در ۲ راند و با ناک اوت کردن حریف پشت سر گذاشت، اما در دیدار بعدی مقابل «حسین کاپلان» از ترکیه نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

آناهیتا توکلی در گروه بانوان و در وزن ۷۳+ گیلوکرم نیز دور نخست با «مو ون ژه» از کشور چین روبه‌رو شد که با واگذاری دو بر یک نتیجه در راندشماری برابر حریف، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب تیم ایران با کسب یک نشان طلا توسط ناهید کیانی و سه برنز مبینا نعمت‌زاده، ابوالفضل زندی و مهران برخورداری به کار خود در جام ریاست فدراسیون جهانی در سال ۲۰۲۳ پایان داد. هدایت تیم در گروه بانوان برعهده مینو مداح به عنوان سرمربی بود و در گروه مردان مجید افلاکی سرمربی و مهرداد یوسفی مربی بدنساز تیم بودند.

کد خبر 703089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.