۲۶۵ نفر تا ظهر جمعه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از ثبت‌نام ۲۶۵ داوطلب در سراسر کشور برای حضور در انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری تا ظهر امروز جمعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن اسلامی ظهر امروز جمعه (۱۹ آبان ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا ساعت ۱۴ امروز، ۲۶۵ نفر برای شرکت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به آمار سنی داوطلبان گفت: افراد دارای سنین ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۳ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۸ درصد، ۶۰ تا ۷۰ سال ۲۸ درصد و ۷۰ سال به بالا نیز ۱۱ درصد متقاضیان را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: هرمزگان، ایلام، زنجان، قزوین، قم، کردستان، خراسان جنوبی، سمنان، اصفهان و مازندران، ۱۰ استان برتر از نظر استقبال هستند.

اسلامی یادآور شد: ۶۱ درصد متقاضیان سابقه داوطلبی دارند و ۵۱ نفر از نمایندگان فعلی مجلس خبرگان نام‌نویسی کرده‌اند؛ همچنین ۵۲ درصد داوطلبان سابقه ایثارگری دارند.

وی در پاسخ به سؤال ایرنا درباره فرایند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شب گذشته کلیه فرایند بررسی‌ها در هیأت‌های اجرایی به پایان رسید و از امروز بررسی نتایج اعلامی هیات‌های اجرایی به داوطلبان اعلام خواهد شد.

اسلامی ادامه داد: کسانی که عدم احراز در هیات‌های اجرایی داشتند، از فرمانداری‌های مربوطه نتایج را به صورت مکتوب یا پیامکی یا حضوری دریافت می‌کنند و شیوه اعلام در اختیار فرماندار است که با توجه به میزان داوطلبان آن حوزه، تشخیص می‌دهد چه شیوه‌ای را برای ابلاغ داشته باشد؛ به‌عنوان مثال در شهر تهران به علت تعداد بالای داوطلبان، به صورت پیامکی اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر داوطلب به عدم احراز صلاحتیش اعتراض داشته باشد، باید منتظر باشد و از ۲۱ آبان تا ۲۴ آبان از ساعت ۸ الی ۱۸ به صورت غیرحضوری و از طریق مراجعه keshvar.moi.ir وارد سامانه وزارت کشور شده و به لینک قسمت میز خدمت شورای نگهبان مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت خواهد کرد.

کد خبر 703038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.